ملخص الجهاز:
"فرهنگ مجسم با کالاهای فرهنگی است.
در دنیای جدید؛ آن چیزی که فرهنگ را از نسلی به نسل دیگر منتقل میکند،تنها لالاییهای مادر و قصههای شبانهء پدر نیست؛امروزه این رسالت برعهده محصولات فرهنگی است.
بنا بر این تنها راه حفاظت از فرهنگ،در عصر رسانههای جهانی شده،تقویت هرچه بیشتر محصولات فرهنگی الهام گرفته از فرهنگ ایرانی، اسلامی است.
از این روست که در سالهای گذشته،شاید پرتنشترین بخش،در میان دیگر بخشهای فرهنگی کشور بوده است.
شاید سرنوشت اخلاق مطبوعات در جامعهء ما شبیه اخلاق رانندگی باشد، اتفاقا طول عمر این دو نزدیک به هم است و در هر دو زمینه در مبانی نظری و عملی، دچار کاستی هستیم و در بخشی از مشکلات این دو حوزه،جزو نابسامانترین کشورهای جهان هستیم!
امید است این مبحث بیش از پیش،جای خود را باز کند با مطبوعات بتواند در ایفای نقش فرهنگی خود موفقتر از گذشته عمل کند."