ملخص الجهاز:
"تماشاگر گاه به صحنهای که از نگاه کارگردان و بازیگر بسیار بیمزه است،چنان میخندد که کار بازیگر را روی صحنه متوقف میکند؛گاهی هم در (به تصویر صفحه مراجعه شود) لحظهای که کارگردان و بازیگران فکر میکنند بهترین صحنهء کمدی اجرای خود را تدارک دیدهاند، تماشاگر،عبوس واخمآلود به آنها زل میزند!
اما منطق این ارتباط میان کیانیان و تماشاگر یک بار دیگر هم نقض میشود،درست در آن لحظه که کیانیان در کوچکی را با خود به صحنه میآورد.
حالا که قرار است بوبوس نشاندهنده تفاوت مردم و اشرافزادگان باشد؛ حالا که قرار است او مرز میان اشرافزادگان و مردم بیرون از باغ را رسم کند،چرا در کوچک را هم او با خود به صحنه میآورد و منطق خود را زیرسوال میبرد؟پاسخ به این پرسش روشن است،اجرای "پروفسور بوبوس"در پی برقراری ارتباط میان صحنه و تماشاگر نیست، بلکه سیطره بر جهان تماشاگر و به دام انداختن او با نیروی بازیگری کیانیان است."