ملخص الجهاز:
"در اگر شما روی یک جامعه خاص تمرکز کنید و از این طریق، در خصوص جامعه به طور کلی استدلالی ارائه کنید، حصول فضای تجربهء خاص و در نتیجه تعمیم آن به منطق بنیادی خود جامعه را پایان میبخشید در آغاز قرن بیست و یکم به یک«چرخش جهان وطنی»در قیاس با«چرخش زبانی» در اوایل دهه 1970 نیاز داریم آنجا سعی دارم مفهوم قدرت یا tfahcsrreH را دوباره تعریف کنم،که تاکنون به مقدار زیادی به دولت ملی ربط داده شده است(برای مثال کار وبر).
لذا،من این پرسش را تغییر میدهم و میگویم که علم سیاست و اقتصاد و مطالعات فرهنگی (به تصویر صفحه مراجعه شود) نه تنها،در وهلهء نخست،باید ملیتگرایی روش شناسانه و اثرش بر علوم اجتماعی را در نظریه و تحقیق نقد کنیم،بلکه در وهلهء دوم باید چارچوب مرجع جدیدی بسازیم که مفاهیم بنیادی علوم اجتماعی را از منظر دیدگهای فراملی و جهان وطن باز تعریف کند نظریات پست مدرن از کمک به تحلیل نهادها دست برمیدارند، و ساخته شدن نهادهای جدید را در روابط پیچیدهای که تا حدودی پساملی و پسا روشنگریاند، در نمییابند همگی در فهم آنچه که درباره فرایندهای جهانی شدن و جهان وطن شدن جدید است،ناکام میمانند.
اگر سنتهایی که از درون آنها هراس استثماری،ملیگرایانه و نسل کشانه ریشه میگیرد اروپاییاند،پس ارزشها و مقولات قانونیای که بر مبنای آنها این در کتاب جدیدم،سعی دارم تا فضاها و راهبردهای قدرت را نه فقط در حیطهء روابط ملی و بین المللی بلکه در مورد تمام کنشگران مختلفی که امروزه شیوههای متفاوتی از باز تعریف هنجارهای بنیادین قدرت جهانی را در اختیار دارند باز تعریف کنم اروپا تا حدودی یک بر ساختهء پساملی است و نمیتواند به طور کلی با مقولات ملی درک شود، اما پست مدرن نیست اعمال به عنوان جرائم علیه بشریت و کانون توجه جهانیان مورد محاکمه قرار میگیرند(برای مثال در دادگاه نورنبرگ)نیز چنین هستند."