ملخص الجهاز:
"در صورتی که اگر برخورد منطقی داشته باشند میتوانند عصیان را با آن کنترل و مهار کرده و نهایتا در جهت مطلوب هدایت کنند و خواه و ناخواه احتیاج به سرکوب نداشته باشند کما اینکه گاه مسئله از نداشتن فرصت و یا عدم اطلاع ناشی میشود؛یک مربی یک معلم یک راهنما یک کارشناس بدلیل نداشتن فرصت یا بدلیل نداشتن اطلاعات و تجربهء کافی به خیال اینکه به راههای منطقی متوسل بشود به سرکوب متوسل میشود و گاه این سرکوبی به صورت مسائل انتظامی است،از قبیل مسائل اجرایی که وجود دارد،مانند زندان و مقدمات زندان.
این یک اصل صحیح اسلامی است چون به تعبیر قضایی بینه یعنی شهادت دو شخص عادل حجت است در مواردی که انسان نسبت به چیزی اطلاع ندارد شهادت و گواهی دو عادل میتواند جای علم بنشیند از نظر شرعی میتوان روی این مطلب حساب *ما معتقدیم انسان بخاطر داشتن خصیصهء تفکر هرچه که در حوزهء فکر او قرار بگیرد باید از راه منطق باشد و هیچ چیزی در حوزهء فکری انسان از طریق تحمیل،امکان رشد ندارد.
اما ما معتقیدیم انسان بخاطر داشتن خصیصهء تفکر هرچه که در حوزهء فکر او قرار بگیرد باید از راه منطق باشد و هیچ چیزی در *اگر برخورد ما با نوجوان و جوانان در مقطع دبیرستانی بصورت سرکوبگرانه باشد این آفتی است که مشکلات سیاسی را بوجود میآورد.
ولی این گروه معتقدند که در مورد جوانان اینچنین نیست و چون جوان نسبت به مسائل سیاسی از رشد و آگاهی کافی برخوردار نیست و از آنجا که عوامل منفی بسیار قوی است،ناگزیر مسائل سیاسی در مورد نوجوانان و جوانان در مقطع دبیرستانی باید به صورت تحمیلی باشد یعنی ما یک سلسله ایدههایی را به آنها بقبولانیم و دقیقا آنها را تحت کنترل قرار بدهیم."