خلاصة:
همانا انسجام برون گروهی ضعیف و غرور قومی بالا بوده است.
ملخص الجهاز:
"پرسش از کودکان سنجیده شد:تا چه حد از ایرانی بودن خود(یا از اسلام،از زبان فارسی و از دولت ایران)احساس غرور میکنید؟ بعد دوم یعنی درونفکنی قومی مربوط به این میشود که فرد تا چه حد اندازه گروه خود را به مثابهء بخشی اساسی و لا ینفک از خود تجربه میکند.
خلاصه اینکه،ضرایب همبستگی مؤید این نکته است که میزان ترجیح و تشکل درونگروهی کودک همبستگی زیادی با درجهء ادغام او در مدرسهء استرالیایی،نوع ارزیابی او از هویت قومی،میزان غرور قومی و اهمیت قومی او دارد.
این امر نشاندهندهء آن است که آن دسته از دانشآموزانی که احساس غرور بیشتری نسبت به هویت قومی خود دارند،احتمال بیشتری دارند تا درجهء بالایی از تشکل درونگروه را دارا باشند.
اگر چه برخی مطالعات آزمایشی نشان دادهاند که حتی در صورت عدم جذابیت بین اعضای گروه،مقولهبندی اجتماعی شرط کافی برای شکلگیری گروه است،ولی یافتههای تحقیق حاضر نشان داده که فرضیهء کانونی نظریهء هویت اجتماعی،دست کم برای کودکان ایرانی شاغل به تحصیل در استرالیا قابل تأئید نیست.
نتایج تحقیق حاضر دلالت بر این دارند که آن دسته از کودکانی که تضاد گروهی شدیدی بین گروه قومی خود و جامعهء میزبان احساس میکنند به خوبی در مدرسهء استرالیایی ادغام و جذب نمیشوند و از همین رو ترجیح و تشکل درونگروهی بیشتری را نشان میدهند؛بنابراین،دست کم در مورد کودکان ایرانی شاغل به تحصیل در استرالیا،عامل اصلی تشکل درونگروه،تصور کودک از درجهء تشابه و اشتراک اهداف بوده است."