ملخص الجهاز:
"در مجموعۀ بررسی نقادانه کمبریج،که به بررسی آثار بزرگ فلسفی اختصاص داده شده است،این کتاب اولین جلدی است که تنها به یک اثر فلسفی پرداخته است(جلد بعدی دربارۀ آزادی میل(دسامبر 2008)و ایدۀ تاریخ جهانی کانت(می 2009)را دربر میگیرد)یکی از ویژگیهای ممتاز این مجموعه گرد آوردن«گروهی بینالمللی از نویسندگان»است،و بیتردید اثر مویار و کوانت نیز از همین ویژگی برخوردار است.
از اینروست که شارحان،بویژه کسانی که در این کتاب حضور دارند(به استثنای شخص مهمی چون هورسمن)به این نتیجه رسیدهند که مفهوم روح را باید بر حسب امری شبیه فضای عقلهای شلر،یا آنچه پین کارد در آخرین کتابش دربارۀ پدیدارشناسی فضای اجتماعی مینامد توضیح داد که چون سیستم هنجاری خود پیشرونده در مؤسسههای سیاسی و اجتماعیای که فرد دریافتش از چیستی خویش را از آنها حاصل میکند جای گرفته است.
پین کارد توضیح میدهد که برای هگل روح نهتنها از سیستمی از اصول،که احکام نظری و عملی را توصیف میکنند ساخته نشده،بلکه از فهمی جمعی دربارۀ چیستی آنچه این اصول را در جهان تحققپذیر و عملی میسازد،تشکیل شده است.
مویار با بررسی اینکه هگل مفهود ازخودبیگانگی را در پدیدارشناسی و بویژه در بخشهای میانی فصل روح چگونه به کار میبرد، به این نتیجه میرسد که هگل هم شرایطی ابژکتیو و هم شرایطی سوبژکتیو برای ازخودبیگانگی برمیشمارد که ریشه در مفهوم صوری عامل دارد.
برطبق این نظر شناخت مطلق در پدیدارشناسی نباید چنانکه به نظر میرسد فهمیده شود-بهعنوان دری که به رهگذران اجازه ورود به قلمرو ممتاز سیستم دانش هگلی میدهد-در عوض شناختی که در پایان پدیدارشناسی به دست میآید بیشتر شناخت محدودیتهای توانشناختی ماست،آگاهی از ارتباط درونی شکننده و بیثبات احکام اصولی ما،و اشعار به اینکه چگونگی درک اعمال و اندیشههای ما در آینده،غیرقابل پیشبینی و در معرض تفسیرهای متفاوت است."