نگارگری و حامیان صفوی بررسی تحولات دوره گذار از مکتب قزوین به مکتب اصفهان آنتونی ولش ترجمهی روح اللّه رجبی فرهنگستان هنر اهمیت این کتاب معطوف به شناخت هرچه بیشتر دورهی گذار بین مکتب شکوفای تبریز و قزوین تا مکتب اصفهان است.
علت تغییر نام فارسی کتاب آن بوده است که نویسنده تجربههای هنری و رنج مقدسی را که هنرمندان شهیر ایرانی برای دستیابی به ظاهر و باطن این هنر شریف بردهاند،در نظر نگرفته و در پس تحولات و تطورات سیاسی چنین انگاشته است که ذوق زیباییشناسی شاهان و امیران محور انگیزهها و تجربیات هنری هنرمندان ایران بوده است.
ولش در بخشی از مقدمهی خود بر این کتاب مینویسد:نقاشی یکی از قدیمیترین و مهمترین سنتهای فرهنگ ایرانی و نیز یکی از انواع هنرهای ایرانی در جهان کنونی است که بیشتر مورد ستایش واقع شده است؛ اما هم آگاهیهای عمومی و هم تحقیقات علمی نشان میدهند که نقاشی ایرانی قبل از هنر نقاشی در اروپا به وجود آمده است.