ملخص الجهاز:
"بوچر این مسأله را به خوبی دریافته بود و نتیج اصلی وی مبنی بر این که وزن گفتار انسان از روند کار ریشه میگیرد بیشک کاملا درست است.
6 دو عنصر ثابت و متغیر را که فریاد کار دوهجایی و ساده را تشکیل میدهند میتوان در زیر و بم صدای خواندن ترانه تشخیص داد که به درستی بر بالا و پایین بردن دست و پا در رقص دلالت میکند.
در ترانه ولگایی بیت فی البداهه بین دو ترجیعبند آمده است تا پاروزن را با فریاد کار تشویق به انجام وظیفه کند.
ترانه دیگری به زبان یونانی جدید در همان ترجیعبند داریم که به وسیله زنی فی البداهه سروده شده که جوخه پلیس دنبال شوهرش بوده و او را مجبور کرده است کار سخت آسیاب را انجام دهد.
نمونه دیگر این نوع ترانهها را میتوان بین آوازهای مذهبی01سیاهان پیدا کرد که ضمن تسکین کارگران در هنگام کار انجیل را نیز به آنان یاد میدهند؛ یا در کلبههای ساحل دریا در انگلستان میتوان یافت،همانند ترانه زیر که متعلق به اواخر قرن هجدهم است.
ترانه زیر مربوط به افریقای مرکزی است که به وسیله گروهی از بابران که برای کاروان سفیدپوستان کار میکردند و شبی را دور آتش جمع شده بودند خوانده شده است.
عنصر ثابت از روند کار جدا میشود و توسعه مییابد عنصر ثابت ترانه کاملا رسا و متنوع میگردد تا الگوی وزن را دگرگون کند،اما این امر بدون تخریب احساس تکرار منظم که وحدت کل به آن وابسته است انجام گیرد.
شکل شعر که از موسیقی جدا شده ساخت موزون آن است که در اصل میراث ترانه است،اما ساده شده تا بتواند محتوای منطقی آن تکامل یابد."