ملخص الجهاز:
"امروزه تعریف مناسب کارآفرینی با بیشترین ابهام روبروست،برخی صاحبنظران این واژه را برای اشاره به همه صنعتهای کوچک به کار میبرند و برخی دیگر برای صنعتهای جدید از آن استفاده میکنند.
در یک شرکت یا صنعت،چهار نمونه از این فرصتها وجود دارند که عبارتنداز: *رویدادهای غیرمنتظره -ناسازگاریها -نیازهای فرایندی -تغییرات صنعت و بازار سه منبع دیگر فرصتهادر خارجاز شرکت، در محیطهای اجتماعی و فکری ایجاد میشوند که عبارتنداز: -تغییر ویژگیهای جمعیت -تغییر نگرش -دانش جدید این منابع همپوشی داشته،لیکن ازنظر ریسکپذیری،دشواری و پیچیدگی با یکدیگر تفاوت دارند و در یک زمان،بیشتراز یک مورد آنها میتواند عامل نوآوری شود.
ام فورا تشخیص داد که با یک موقعیت غیرمنتظره روبروست و در اصل،همان ماشینهای یونیواک را برای کاربردهای معمولی نظیر پرداخت و تهیه لیست حقوق،مجددا طراحی کرد و طی پنج سال در صنعت رایانه«پیشرو»گردید،موقعیتی که تا امروز نیز حفظ کرده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) ناسازگاری بین انتظارات و نتایج نیز میتواند راهی برای نوآوری باشد.
همه این موضوع را میدانستند،ولی تنها ژاپنیها بودند که براساس آن عمل کردند و اکنون نزدیک به 01 سال است که در صنعت روبوتسازی پیشرو هستند.
مدت زمانی طولانی است که مدیران به این جنبههای جمعیتی پیبردهاند، لیکن همواره فکر میکنند تغییرات ویژگیهای جمعیت به کندی صورت میگیرد و حداقل در این قرن انجام نمیشود.
در واقع تغییر در تعداد افراد و به دنبال آن توزیع سن،تحصیلات،شغل و محل جغرافیایی آنها،در زمره مهمترین عواملی است که فرصتهای نوآوری را بهوجود میآورد و حداکثر نتیجه و حداقل ریسک را در نیل به کارآفرینی دارد."