ملخص الجهاز:
"جدا از حالت نوستالژیک سیاه و سفید بودن یک عکس یا یک فیلم،زیبایی نهفته در این دو رنگ،بویژه آنگاه که با حس هنری و زیباییشناسانه در کنار یکدیگر قرار میگیرند،حالت یدید میآورد که گویی فرازمان و فرامکان،همواره میتوان از آن لذت برد؛حالتی که میتواند زمینههای ادراک شهودی را برای نزدیک شدن به حقیقت زیبایی فراهم کند:همان حقیقت زیبایی و زیبایی حقیقت که معمولا در دنیای رنگها و پیامها و مفهومها (بویژه پیامها و مفهومهای ایدئولوژیک و تئولوژیک)فدا میشود و از بین میرود.
وی در ادامه گفت:حال سوال ما این است که جایگاه و تعریف این علوم در ایران چیست؟چه روشهایی در این مطالعات وجود دارد؟نسبت این علوم با یکدیگر چگونه است؟کارکرد این نوع مطالعات در تاریخ به چه صورت است؟در نهایت برداشت و تلقی ما از اهمیت و جایگاه و هدف این مطالعات بینرشتهای چیست؟ بعد از جنگ جهانی دوم شاهد قطع رابطه بین تاریخ،اندیشه و فلسفه سیاسی بودیم.
وی در ادامه تاکید کرد:قبل از جنگ جهانی بین فلسفه و اندیشه سیاسی و تاریخ رابطهای برقرار بود،اما از آنجا که نتایج ناخوشایندی از این رابطه مستفاد گردید، هرکدام راه خود را در پیش گرفتند."