ملخص الجهاز:
"در این بخش موضوعات مشخصی مانند موارد زیر میتواند موضوع طرح در تجربیات موفق اقتصاد شهری جهان قرار گیرد: 1-تجربیات موفق در زمینه مکانیابی بهینه تأسیسات و تجهیزات عمومی شهری؛ 2-مکانیابی فعالیتهای اقتصادی و تولیدی و نواحی مسکونی و تجاری در شهرها؛ 3-تجربیات موفق در زمینه کاهش پیامدهای اقتصادی ازدحام و ترافیک شهری؛ 4-تجربیات موفق اقتصادی در طراحی نظام بهینه ترابری عمومی؛ 5-تجربیات موفق در زمینه فقر و نابرابریهای شهری و روشهای برخورد با آن؛ 6-موفقیت در زمینه اعمال روشهای محرک توسعه اقتصادی شهری و منطقهای؛ 7-تجربیات موفق در زمینه تأمین مسکن کم درآمدها؛ 8-تجربیات موفق در زمینه روشهای تأمین مالی مسکن شهری (از دید مسکن غیررسمی و رسمی،مسکن متعارف و مسکن ارزان قیمت)؛ 9-تجربیات موفق در زمینه شناسایی و تأمین منابع پایدار شهری؛ 10-تجربیات موفق در زمینه تنظیم رابطه حکومتهای مرکزی و محلی؛ 11-تعریف اصول و روشهای کارآمد وضع مالیات بر املاک و زمین شهری و 12-قیمتگذاری بهای خدمات و مانند آن.
اگر هدف قیمتگذاری واقعی کرایه جای پارک،رسیدن به شرایطی باشد که رانندگان بدون گشتن بتوانند جای پارک بیابند،میزان مناسب جای پارک خالی در کنار خیابان چقدر خواهد بود؟مهندسان ترافیک اغلب توصیه میکنند که این نرخ باید حدود 15 درصد جاپارکها باشد؛به عبارت دیگر از هر هفت جای پارک،یکی باید خالی بماند تا ورود و خروج به پارکینگ آسان صورت گیرد.
خودرو به صورت نامساوی میان افراد جامعه تقسیم شده و اخذ کرایه از رانندگانی که از پارکینگ حاشیه خیابان استفاده میکنند خیلی عادلانهتر از این است که همه افراد(چه آنهایی که خودرو دارند و چه آنهایی که ندارند)را مجبور به پرداخت هزینه پارکینگ خارج از خیابان نماییم.
بسیاری از افراد از این که در مواقع اضطراری،حتی با وجود پرداخت هزینه،نمیتوانند جای پارک مناسبی پیدا کنند،عصبانی شده بنابراین اغلب آنها احساس میکنند اگر به گونهای برنامهریزی شود که وقتی نیاز به توقف فوری دارند همیشه جایی برای پارک پیدا کنند،اخذ عوارض از پارکینگ حاشیه خیابان،عادلانه است."