ملخص الجهاز:
"بنابراین اتاق تجارت به عنوان اولین نهاد مدرن تجاری فارغ از آنکه به خواست و دستور دولت و نه فقط با مشارکت تجار،تشکیل شد،به عنوان (به تصویر صفحه مراجعه شود) یکی از مهمترین مسئولیتهای خود میبایست آگاهی تجار از تغییرات شکل گرفته در دنیای تجارت را بالا برده و آنها را برای رقابت در بازارهای بینالمللی آماده میکرد.
بنابراین مجله اتاق تجارت به عنوان سخنگوی اتاق سعی داشت تا تجار ایرانی این پیام را انتقال دهد که تجارت در دنیای مدرن دیگر محدود به فضای تنگ حجره و انجام معامله به روش استخاره نیست،بلکه به دست آوردن بازارهای جدید مصرف است،که خود مستلزم ارائه کالای خوب و با کیفیت و به کارگیری روشهیا نوین بستهبندی کالا و بهرهمندی از ابزار «پروپاگاندا»میباشد.
در این زمان شوروی با تحمیل شرایط سنگین و نابرابر تجاری،مشکلات زیادی بر سر راه تجار ایرانی به وجود آورده بود و اتاق تجارت با طرح مسائل و مشکلات آنها در جلسات اتاق که گاه با حضور نمایندگان دولت تشکیل میشد برای رفع موانع به وجود آمده تلاش میکرد."