ملخص الجهاز:
"چهره دوم:چین،بازار عظیم برای محصولات تولیدی پس از حضور بنگاههای اقتصادی غربی و کشورهای همسایه چین،در سرزمین اژدها به منظور بهرهگیری از نیروی کار فراوان و ارزان این کشور، به تدریج فضای فرهنگی حاکم بر اقتصاد چین نیز تعییر کرد و چینیهای صرفهجو و پساندازکننده به تدریج به جستجوی نیازهای جدید و در حال رشد خود بودند و فرهنگ مصرفگرایی،شالوده اصلی فرهنگ سنتی چین را که باور مصرف کم و پسانداز زیاد را نهادینه ساخته بود مورد تهاجم خود قرار داد.
هم اینک چین با یکهزار و پانصد میلیارد دلار صادرات در سال 1102 به یکی از بزرگترین قطبهای صادراتی جهان تبدیل شده است و (به تصویر صفحه مراجعه شود) این تحول بزرگ اقتصادی با بنگاههای عظیم خود که به مهارتهای حضور در بازارهای جهانی نیز مسلط شدهاند به عنوان رقیب مهمی برای غربیها، اروپائیها،آمریکائیها و آسیای جنوب شرقی تبدیل شده است."