ملخص الجهاز:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) بین الملل:جهانی بزرگتر اما در آستانه حاکمیت«سرمایهداری بد» بین الملل:دیگر واژه«جهانی شدن» معادل«آمریکایی شدن»نیست جهانی شدن وارد مرحله جدیدی شده است و شرکتهای متعلق به اقتصادهای نوظهور،رقابت شدیدی را با همتایانشان در کشورهای متمول آغاز کردهاند.
این شرکت در سال 5002 و در زمانی شکل گرفت که 1/57 میلیارد دلار برای خرید امتیاز تولید لپتاپهای موسوم به Think Pad ،که بسیار مورد علاقه بازرگانان است،به معروفترین شرکت آمریکایی سازنده کامپیوتر IBM پرداخت و بعد از آن به سرعت به یک نام تجاری معتبر تبدیل شد.
این شکرت امیدوار است ظرف پنج سال آینده،سهم خود را از درآمدهای جهانی که از 5 معامله بزرگ ادغام و تملیک سالهای اخیر (به تصویر صفحه مراجعه شود) بازارهای نوظهور کسب میکند،از 81 درصد کنونی به 03 درصد برساند.
هزینههایی چون: *مالی(هزینههای مستمریبگیران،مراقبتهای بهداشتی و دیون) *سازمانی(ایجاد دفاتر مرکزی در بازارهای جدید) *فرهنگی(منسوخ شدن شیوههای قدیمی تفکر) اما هنوز از مزیتهای بالایی برخوردارند که مهمترین آنها تجربیات مدیریتی است که شرکتهای متعلق به کشورهای نوظهور فاقد آن هستند."