ملخص الجهاز:
"4-تصمیمات مقدمات قانونی اعم از پیشآگهی یا نامههای رسمی یاآراء کمیسیونهای محترم شمرده و هر روز بنحوی که معمول است بعنوان دولتخواهی دستآویز جدیدی را ملاک تجدید مطلع قرار ندهند چون این رویهعلاوه بر اینکه از لحاظ وصول امکان قطع و فصل اختلاف را از بین میبردیکی از موجبات تزلزل دستگاه و عدم اعتماد مردم بآن میباشد و باید یقین داشتکه منافع کلی دولت در این است که مورد اعتماد و اطمینان افراد ملت باشددر این باره هم دستوری تهیه و برای امضاء مقام وزارت دارائی فرستاده شود وامید است ابلاغ گردد.
مالیات بمقیاس ملی و رشد و توسعه-بفرض اینکه واحدهای محلیتا اندازه زیادی متکی بر مالیات بر دارائی باشند این تمایل در بین حکومتهایملی وجود دارد که برای تامین احتیاجات خود از انواع مختلفه مالیاتهااستفاده کنند.
مالیات بر درآمد بخصوص اگر با پورسانتاژ تدریجی مناسبی به نسبتافزایش درآمد ترقی نماید بنظر میرسد که مالیات عادلانهای باشد زیرااز یک ثروتمند پول بیشتری اخذ میشود تا از یک فقیر اما اینکه آیامیتوان عدالت مالیاتی را رعایت نمود خود موضوع قابل بحثی استزیرا مالیات بر درآمد ممکن است بخشودگیهائی برای فرزندانمؤدی مالیاتی-برای منافعی که از بابت قروض پرداختو برای مالیاتهای بعد از سن بازنشسگی و غیره قائل شود و همچنین ممکناست برای مالیاتهائی که توسط مؤسسات تابعه دولت پرداخت میشود وکمکهائی که بمؤسسات خیریه و امور بهداشتی میشود تخفیفاتی قائل شود.
مشاهدهشده است بسیاری از کشورهای غیرصنعتی که بطورکلی متکی بر مالیاتبر فروش میباشند دارای رشد اقتصادی بسیار کمی هستند جواب مسئله ایناست که هر کشوری باید سیستم مالیاتی خود را طوری ترتیب دهد که هدفش تحصیلحد اکثر تعادل ممکن بین اقتصاد خصوصی و عمومی باشد."