ملخص الجهاز:
"مشکلدیگر این کتاب آن است که به دلیل زمان نگارش،از جریانهایفلسفی آلمانی در نیمۀ اول قرن بیستم و نیز فیلسوفان تحلیلیدر نیمۀ دوم قرن بیستم اثری در آن نیست و تنها در جلد نهم بهفیلسوفان قرن بیستم فرانسوی اشاره شده است.
تاریخ فلسفۀ دیگری که البته هنوز به فارسی ترجمه نشده،ولی نسخۀ انگلیسی آن در اختیار محققان فلسفه قرار دارد،دورۀده جلدی است که توسط انتشارات راتلج منتشر شده و از همینرو به تاریخ فلسفۀ راتلج شناخته میشود.
ازامتیازات این اثر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:این کتاب پس از چندین دهه از نگارش تاریخفلسفۀ کاپلستون،نخستین تاریخ فلسفه استکه توسط یک نویسنده نگاشته شده و از اینرو سیاق سخنی واحد دارد.
البته باتوجه به آنکه برخی از غیرمتخصصان نیز ممکن است بهخواندن تاریخ فلسفه بپردازند،در نگارش این کتاب سعی شدهآشنایی کامل با اصطلاحات و روشهای فلسفی معاصر مفروض گرفته نشده و اثری شفاف و به اندازۀ کافی روشن نگاشته شودکه حتی برای کسانی که تاریخ فلسفه را جهت اطلاع و تنوع نیزمیخوانند مفید واقع شود.
کنی مقدمۀ جلد نخست کتاب خود را با این پرسش آغازمیکند:چرا کسی باید تاریخ فلسفه را بخواند؟سپس در پاسخمیگوید:دلایل گوناگونی وجود دارد که در دو دسته قرارمیگیرد:فلسفی و تاریخی.
نویسنده در مقدمه میگوید یک تاریخفلسفۀ غرب در قرون وسطی باید شامل فیلسوفانی باشد که غربیبه معنای مدرن کلمه نیستند،زیرا حدود عقلانی اروپایی لاتینقرون وسطی تحت تأثیر جهان اسلام و اقلیتهای ساکن دراروپاست؛بنابراین این کتاب شامل اشاراتی به فیلسوفان مسلمانو یهودی در گسترهای است که آنها در جریان اصلی تفکر غربیوارد شدهاند و نه ارزش ذاتی فلسفۀ خودشان.
fo yhposolihP eht ni syassE:?htiaF si tahW .
. yhposolihP nretseW fo yrotsiH weN A"