ملخص الجهاز:
"فناوری:آموزش حسابداریضرورت استفاده از فناوریدر آموزش حسابداری (به تصویر صفحه مراجعه شود)ترجمه و تألیف:شعله منصوری چکیده {IBهدف اصلی برنامههای آموزشی حسابداری،آمادهکردن دانشجویان برای ورود به حرفه است.
دگرگونیهای ایجاد شده در ابزار آموزشی وپدیدارشدن رویکردهای نوین حاصل از ایندگرگونیها،علاوه برایجاد ضرورت تغییر درروشهای یادگیری و آموزش در حسابداری،IB} {IBجایگاه حسابدار در عملیات مالی را نیز دگرگونکرده است این امر منجر به ضرورت پاسخگوییآموزش حسابداری در جهت بهرهگیری ازفناوری اطلاعات در روش آموزش و محتوایمطالب آموزشی شده است.
بهطور مثال،در استانداردهای بین المللیآموزش حسابداری آیفک آمده است که برایآموزش رسمی فناوری اطلاعات،مطالعاتموردی،تعاملات با افراد حرفهای و مجرب،ونیز روشهای سمیناری باید مورد استفاده قرارگیرد تا از این راه توانایی ارایهی مسایل مهمرا تقویت کند و به دانشجویان کمک کند تاوسیلهی ترکیب آموختههای خود با تجربهیعملی کار با فناوری اطلاعات،مهارتهای عملیخود را توسعه دهند.
این امر به عنوان ابزار اساسی برای بهبودنظام آموزشی مطرح شده است و در مسیراصلاح و تقویت وضعیت آموزش نقش کلیدیایفا میکند.
کاربرد فناوری اطلاعاتدر سادهسازی و بهبود فرایند آموزش از یکسوو از سوی دیگر لزوم آموزش مهارتهای مرتبطبا فناوری اطلاعات در زمینهی انجام و تحلیلامور مالی سازمانها برای حسابداران،استفادهاز فناوری اطلاعات در آموزش حسابداری را بهعنوان ضرورتی گریزناپذیر ارائه کرده است.
در واقع با استفادهیاثربخش و کارا از فناوری اطلاعات در آموزشحسابداری،ضمن بهبود رویکردهای آموزشی،دانش و مهارت موردنیاز حسابداران در دنیایدر حال دگرگونی افزایش مییابد و فناوریاطلاعات به عنوان کلید راهیابی حسابداریبه سوی آینده،از غافلگیرشدن حسابداران ودانش حسابداری در آینده جلوگیری میکند.
Z -cA ni tnempoleved lliks dna esab egdelwonK" lanruoJ,"anihc morf ecnedivE:noitacude gnitnuoc ,.
K M,iyehlrasaV emit laer eht dna noitacude tiduA"."