ملخص الجهاز:
"نقش آموزش نوین در توسعه فرهنگی(با تأکید بر مدارس) الهه حیدریزاده{o*o} چکیده {IBدر این مقاله استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات )tci( {o1o}درمدارس و میزان اثربخشی این فناوری بر یادگیری دانشآموزان و سپستأثیر آن بر توسعه فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است.
تحقیقات انجامشده در کشورهای پیشرفته و ایران حاکی از آن است که استفاده ازفناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس موجب فراهم شدن زمینه مناسببرای رشد استعدادهای دانشآموزان،تقویت روحیه پژوهش وجستجوگری،دسترسی آسان به منابع و اطلاعات مورد نیاز،تجزیه وتحلیل مفاهیم،کشف ایدههای جدید و تفکر بیشتر در موضوعهای درسی،تحول در فرایند یاددهی-یادگیری میشود.
10-نتایج کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات )tci( در مدارس داشتن بینش درباره شرایط محیطهای یادگیری آینده برای ایجادتغییرات پایدار در آموزش و پرورش ضروری است.
12-نتیجهگیری بر اساس یافتههای طرحهای پژوهشی در مورد نتایج کاربرد فناوریاطلاعات و ارتباطات )tci( در مدارس و نقش آموزش نوین در توسعهفرهنگی میتوان نتیجه گرفت که نوآوری در روشهای تدریس و استفادهاز فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس موجب توسعه یادگیریمشارکتی دانشآموزان،تقویت روحیه جستجوگری و پژوهش،تجزیه وتحلیل مفاهیم،کاربردی نمودن آموزش،فراهم آوردن زمینه آموزش ویادگیری مادام العمر میشود.
امروزه اطلاعات نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت جوامع ایفامیکند و در شرایط کنوین دستیابی به دانش نوین و مدیریت آن امکانتوسعه و پیشرفت را برای حداکثر جوامع فراهم کرده است،بنابراینزندگی در دنیای کنونی نیازمند آموزش و پرورش مبتنی بر دانایی،تحقیق و نوآوری است و استفاده از فناوریهای جدید ارتباطی ما را دراین امر یاری میکند و سبب ارتقای کیفیت و فرایند یاددهی-یادگیری،ایجاد فرصتهای یادگیری برابر،توجه به تفاوتهای فردی،کمالبخشیدن به خود و محیط پیرامون میگردد."