ملخص الجهاز:
"گفتوگوی اختصاصی ما با وی را در ادامه بخوانید: جایگاه ورزش و تربیت بدنی را دربرنامه چهارم چگونه ارزیابی میکنید؟آیاتوانستهایم در عمل به تحقق اهداف موردنظر دست یابیم؟ قبل از آنکه به سوال شما پاسخ دهم لازم میدانماین نکته را بگویم که همان طور که میدانید در کشورهایتوسعهیافته،همه جانبه به بحث توسعه نگاه میشود نهیک جانبه و همین عامل موجب میشود که کشورهایموردنظر،کشورهایی توسعهیافته آن هم از نوع پایدارباشند.
اما به عقیده من به نسبت سالهایگذشته،قانون برنامه چهارم نگاه عمیق و ویژهایبه ورزش کشور در همه ابعاد داشته است کهشاخصترین بخش آن ماده 117 قانون برنامهچهارم است که گفته میشود مبنای کار ورزشکشور،سند جامع ورزش کشور میباشد.
در سندجامع اساس تقسیمبندی به گونهای است که گفتهشد و برای هرکدام از این بخشها بندهایی درنظر گرفته شد،مثلا در بخش ساختاری گفته شدهدر بخشهایی که ورزش آموزشی وجود دارد بایدسطح ساختار و ادارات آنها به معاون وزیر ارتقا پیداکنند که بسیاری از آنها در گذشته اداره کل بودهاند.
ولی در عملدیده میشود که دو ساعت ورزشی نه تنها افزایش(به تصویر صفحه مراجعه شود) برنامه چهارم نگاه عمیق وویژهای به ورزش کشور درهمه ابعاد داشته است کهشاخصترین بخش آن ماده117 قانون برنامه چهارماست که گفته میشود مبنایکار ورزش کشور،سند جامعورزش کشور میباشد.
پس اگر نگاه سازمان تربیت بدنی به ورزشنگاه درستی بود باید بخش عمدهای از ساختارهایساخته شده و سالنهای به وجود آمده در مدرسه ساختهمیشد و صبحها دانشآموزان استفاده میکردند و بعداز ظهرها برای ورزش همگانی استفاده میشد.
ولی در عمل دیده میشود که دو ساعتورزشی نه تنها افزایش نیافته،بلکه نیرویانسانی نیز تربیت نشده،طرح جامع ورزشیمدارس کشور به وجود نیامده،باشگاههایدانشآموزی تشکیل نشده،یک متر مربع فضاهم تخصیص داده نشده است."