ملخص الجهاز:
"این اثر بهطور خاص برایدانشجویان علوم تربیتی که واحد درسی با عنوان«آشنایی باکتابخانه»را میگذرانند و همچنین برای دانشجویان مراکزتربیت معلم و مدرسان آموزش و پرورش هم مفید است.
این فصل علاوه برتاریخچۀ کتاب،کتابخانه و کتابداری به معرفی و اهمیت اجزایظاهری کتاب با استفاده از تصاویر و معرفی انواع کتابخانههاپرداخته است.
این کتاب حاصل مجموع آموختهها و تجربههای نویسندهدر درس آشنایی با کتابخانه و منبع پژوهش در دانشگاهها ومراکز آموزش عالی است که مخاطبان آن دانشجویانی هستندکه در رشتههای گوناگون تحصیل میکنند و در صددند که باکتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی و منابع گوناگون پژوهش آشناشوند و از آنها بهره گیرند.
وقتی کاربر در قفسههای کتابخانه بهدنبالراهنمایی برای استفاده از کتابخانه و روشهای جستجو است،بادیدن عبارت اصول کتابداری اطمینان مییابد که این کتاب برایمتخصصان کتابداری نوشته شده است و بهراحتی از آن عبورمیکند.
-این اثر بهطور خاص برای دانشجویان علوم تربیتیکه واحد درسی با عنوان«آشنایی با کتابخانه»را میگذرانندو همچنین برای دانشجویان مراکز تربیت معلم و مدرسانآموزش و پرورش هم مفید است طرح روی جلد با وجود ظاهرچشمنواز،نه تداعیکنندۀ کتابخانه است نه آموزش.
در پیشگفتارآمده است:«گرچه این اثر برای دانشجویان کتابداری واطلاعرسانی هم میتوانید مفید باشد ولی مخاطب اصلیآن دانشجویان غیرکتابداری و همۀکاربران کتابخانهاند کهعلاقهمند به یادگیری روشهای بهینه در استفاده از کتابخانههستند».
بهطور کلی کتاب حاضر همانطور که در اهداف خودذکر کرده است،مجموعه دانستیهای مناسبی را برایدانشجویان علوم تربیتی که واحدی درسی با عنوان«آشناییبا کتابخانه»را میگذرانند و همچنین برای دانشجویان مراکزتربیت معلم و مدرسان آموزش و پرورش فراهم آورده،هرچندکه کاستیهایی هم دارد که امید میرود در ویرایشهایبعدی برطرف شود."