ملخص الجهاز:
"چرا دانشآموزان مدرسه را دوست ندارند:پاسخهای یک دانشمند شناختی cognitive)) به سؤالاتی در مورد اینکه ذهن چگونه کار میکند و این برای کلاس درس به چه معناست؟ شناسه نویسنده:دانیل ویلینگهام (Alane Jordan) /سال انتشار /2009انتشارات: Jossey-Boss /تعداد صفحات:192.
برخی از فصلهای مهم و جالب کتاب بدین شرح است: تأثیر رابطۀ خانوادگی بر هوش کودک خواندن (Reading) چه کار میتواند برای کودک بکند؟ اجازه دهید حرف بزند:شکل داده به مهارتهای زبانی مزایای بازی آیا تلویزیون و کامپیوتر واقعا کمکی میکند؟ چگونه هنر(موسیقی،نقاشی،داستان و شعر)میتواند ذهن را تیز کند؟ ارتقای یادگیری از طریق فعالیتهای روزمره روح سالم در بدن سالم است:فعالیت و تغذیه مهارتهای اجتماعی ارزیابی به لحاظ آکادمیک و علمی چندان کتاب قوی و مهمی نیست،اما از آنجا که بحثهای مطرح شده در کتاب اغلب دغدغۀ والدین ایرانی محسوب میشود و کتاب به روزی است و مخصوصا والدینی که کودک پیشدبستانی دارند به این مسائل فکر میکنند،مخصوصا به لحاظ تجاری و فروش کتاب در بازار ایران میتواند کتاب خوب و پرفروشی باشد.
نو پراگماتیسم و فلسفۀ آموزش و پرورش از Raulo Ghiraldelli ارزیابی همۀ مقالات این کتاب،مخصوصا مقالات بخش دوم و سوم بسیار مفید است و میتواند به عنوان مقالاتی مرجع در زمینۀ نبیادهای نظری فلسفه برای کودکان مورد استفاده قرار گیرد.
How to teach thinking and learning skills?(A practical programme for the whole school) (چگونه مهارتهای تفکر و یادگیری را آموزش دهیم؟برنامهای عملی برای کلیۀ مدارس) شناسه نویسنده:جین سیمیستر (Jane simister) /سال انتشار /2007انتشارات:پل چاپمن/تعداد صفحات:180+ CD محتوی این کتاب برای پایۀ سنی 5 تا 11 سال تهیه شده است."