ملخص الجهاز:
"بدون تردید چنین سرمایه علمی، که مرهون تلاش و کوشش مدیران مسئول و سردبیران و اعضای هیأت تحریریه مجله و دیگر دستاندر کاران در دورههای ذکر شده میباشد،بیانگر عزم جدی و همت والای اعضای هیأت علمی دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران برای توسعهی کمی و کیفی علوم تربیتی در کشور است.
از مجموع یافتهها میتوان دریافت که تحصیل در دانشگاه توانسته است مهارت تفکر انتقادی دانشجویان را رشد دهد،به گونهای که میانگین تفکر انتقادی دانشجویان سال آخر،نسبت به دانشجویان سال اول از رشد نسبتا قابل قبولی برخوردار بوده است؛اما زمانی که نمرات ضعیف و پایینتر از حد متوسط بوده که این خود مسئلهای نگران کننده برای آموزش عالی خواهد بود و ضرورت بازنگری در اهداف،روشهای آموزشی رایج و بصورت کلی،ضرورت بازنگری در برنامههای درسی را آشکار میسازد.
مقالات دیگر به بررسی و شناسایی مسائل مرتبط با مقایسه انگیزش موفقیتطلبی و قدرت طلبی در بین مدیران مدارس،مقایسه مزیت نسبی آموزش عالی و ارزش افزودهای اقتصادی، نشر دانش(تسهیم دانش)و سطوح یادگیری سازمانی،ارزشیابی از آموختههای دانشجویان کارشناسی ارشد با تأکید بر عاملهای تأثیرگذار و مساله بسیار حساس نیازهای آشکار دانشجویان و امید به تحقق پذیری آنها متمرکز شدهاند.
مقاله هفتم یکی از دغدغههای مهم مدیران ارشد کشور و دانش آموختگان استان کردستان یعنی مقایسه نتایج محاسبهی مزیت نسبی که با استفاده از روش مزیت نسبی آشکار شده بالاسا صورت گرفته نشان میدهد که استان کردستان از مجموع 15 بخش و 72 فعالیت اقتصادی در 8 بخش و 37 فعالیت دارای مزیت نسبی بوده،اما در آموزش عالی به علت محدودیت در رشتههای تحصیلی با وجود اینکه اکثریت رشتهها دارای مزیت نسبی بودهاند اما هماهنگی زیادی با مزیت بخشهای اقتصادی ندارند.
در مقاله هشتم نشر دانش(تسهیم دانش)و سطوح یادگیری سازمانی در بین کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز بررسی شده است."