ملخص الجهاز:
"پیشنهادات زیر برایبررسی ارائه شده است: -مواد اولیه وارده ممکن است در کار اشکالداشته باشد -پارهیی از ماشینها احتمال دارد بهخوبیکار نکنند -شاید هنوز اشکالاتی در رابطه بادستور العمل تشخیص کار قابل قبول و غیرقابلقبول وجود داشته باشد عاقلانه خواهد بود که برای مدت دو هفتهآماری از نتایج کار ضایعاتی بهصورت دقیقی از هریک از اپراتورها تهیه شود.
از او سؤال شد که کارتهای بازرسی راپس از تکمیل چه میکند؟پاسخ داد که آنها را رویهم میچیند و بعد از مدتی که رویهم انبار شدند،(به تصویر صفحه مراجعه شود)در این نمودار نشان داده شده است که بعد از اقدامبهتدوین شرح عملیات،چگونه ضایعات روبه کاهشرفته است قسمت زیرین را بیرون میریزند.
*نوآوری جهت بهبود فرآیند بقیه گفتار آقای کونوی نیز جالب است-طبقگفتۀ او استفاده از کنترل کیفیت آماری یک راهجدید برای نوآوری مهندسان شرکت باز کرد.
قدم بعدی،با تهیه و تدوین یک برنامهپایانناپذیر بهبود فعالیت برداشته شد که رئوساصلی آن این است:ضایعات را تقلیل دهید؛هزینهدوبارهکاری فقط بخشی از هزینه کیفیت نازل است؛کیفیت نامرغوب،کیفیت نامرغوب تولید میکند وبهرهوری را تنزل میدهد و برخی از کالاهایمعیوب از در خارج میشود و بهدست مشتریمیرسد.
1 *صنایع خدماتی نهایتا علاوهبر ارتقاء کیفیت در تولید کالا وغذا(اولین بخش که باعث تولد تئوری استفاده ازآماری در مدیریت شده است کشاورزی است)،بایدارتقاء کیفیت در صنعت خدمات از جمله هتلها،رستورانها،حمل و نقل کالا و مسافران،عمدهفروشان و خردهفروشان،بیمارستانها،خدماتدرمانی،نگهداری از سالمندان و شاید امور پستیدر آمریکا را نیز شامل شود."