ملخص الجهاز:
"هر مدیر میتواند پارهای ازمسائل خود را با کارمندان در میانگذاشته و با آنها بحث کند که اینمسائل شاید برای او پوچ و بیمعنیاست ولی برای زیردستان او مبارزه از مجله مدیریت بینالمللی نوامبر 1972 مدیران چگونه میتوانند نیروی آفرینندهرا در کارکنان خود تقویت کنند *مدیران چند وسیله دارندکه زیر دستان خود را میتوانندتشویق کند و بخود خود در آنهانیروی خلاقهای ایجاد کنند و حسابتکار آنها را بالا ببرند.
وینکز اولین کسی بود که باشگفتی متوجه نیروی خلاقه کارمندزیردست خود گردید،سپس عصبانیشد و نمیدانست چرا این شخصحین کار ابتکار و آفرینندگی خودرا نشان نداد؟ در حقیقت تقصیر اصلی بگردنوینکز مدیر و صاحب شرکت بودچون او نتوانسته بود که محیطیدر شرکت ایجاد کند که افراد رابرانگیزاند و آنها را برای دادننظرات و اندیشههای جدید درباره امور شرکت تشویق نماید.
وینکز اولین کسی بود که باشگفتی متوجه نیروی خلاقه کارمندزیردست خود گردید،سپس عصبانیشد و نمیدانست چرا این شخصحین کار ابتکار و آفرینندگی خودرا نشان نداد؟ در حقیقت تقصیر اصلی بگردنوینکز مدیر و صاحب شرکت بودچون او نتوانسته بود که محیطیدر شرکت ایجاد کند که افراد رابرانگیزاند و آنها را برای دادننظرات و اندیشههای جدید درباره امور شرکت تشویق نماید.
هر مدیر باید آفرینندگی را درکار بعنوان هدف خود و هدفکارکنان و کلیه افراد زیردستو مسئول تشخیص دهد موفقیتشخص مدیر در خلاقه بودن به اوالهامبخش بوده آفرینندگی را بهسطحی بالا میبرد که همه آنرا هدفاصلی و نخستین سازمان تلقی کنندو این پیام را باید بنحوی در داخلهشرکت انتشار داد که کارکنانبراستی متقاعد شوند که از آنهاخلاقی بودن انتظار میرود باید افرادسازمان را طوری تشویق کنید کهمثلا بعضی از آنها بنزد شما بیایندو اندیشههای بهبود و سودبخشیدر حوزه کار خود را با شما درمیان بگذارند."