"راههای به حداکثر رساندن سود،برای کسی که تا به حال مسئولیت گرداندن یک بنگاه اقتصادی،به خصوص یک بنگاه اقتصادی خصوصی در ایران را بر عهده نداشته،راههای بسیار روشنی است:بنگاه اقتصادی باید کالا یا خدماتی ارائه کند که مردم به آن نیاز داشته باشند،باید با افزودن بر کیفیت کالاها و خدمات خود بر رقبا چیره شودو سهم بیشتری از بازار را از آن خود کند،کالاها و خدمات مرغوبتر خود را به بهای بهترین بفروشد،با خلاقیت و نوآوری در عین حفظ کیفیت کالاها و خدمات از هزینههای تولید بکاهد تا هم بر سود خود بیفزاید و هم بتواند قیمتهای رقابتیتر ارائه کند و...
البته که بنگاههای ما خلاقیت و تیزهوشی و نوآوری را بکار میگیرند اما نه در جهت افزایش کیفیت و چیره شدن بر دیگر بنگاههای رقیب،بلکه در جهت دریافتن و تفسیر علائمی به غیر از علائم بازار و جستن راهی از میان آشفتگیها و اختلالها برای به حداکثر رساندن سود."