ملخص الجهاز:
تجربة دیدن آثار مهسا کریمی نشان میدهد: درونگرایی، روایتگری و آرزومندی حتی در تصویرسازی بانوان هنرمند قابل ردگیری است و برای نسلی که به عرصه آمده است، هنر اگر شکلی از فریاد نیست، دستکم صورتی از نجواست که میتوان از خلال آن صدای نسلی را شنید که در برخی از اوقات توجهی به مباحث فروش اثر هنری و بازار جهانی ندارد؛ بلکه فارغ از این هیاهوهای بسیار برای هیچ، به نمایش جهان شخصی، گنگ و پیچیدة خویشتن اکتفا میکند.
حضور نقاشیهای شاهین نوروزی را در این آشفتهبازار هنر ایران غنیمت و پرارزش میدانم؛ چون میتوانست همانند بسیاری افراد با کشیدن زن، و بزککردن نقاشیها به بازارهای جهانی ـ که همهچیز را شیک و لوکس میخواهند ـ فکر کند؛ اما، او چهرة زجرآور زندگیای را میکشد که اگرچه در واقعیت پر از کینه و عداوت و نیرنگ است، اما نقاش در نمایش زندگی و هر آنچه در آن است، صادقانه و بیریا عمل کرده است؛ حتی اگر زجرودرد خویشتن را بهتماشا گذاشته باشد.
ایزدیفرد در نمایش آثارش بیننده را در تردید میگذارد که، آیا این آثار وجهی انتقادی از اخلاقیات اجتماعی ایران اکنون را مدنظر قرارداده ویا به لحظهای از زیست زن بدون هیچانگارة اجتماعی نظر داشته است؟ نقاشیهای خوشساختوپرداخت این هنرمند جوان در اولین نمایشگاه انفرادیاش گفتمانی دوگانه را بهوجود آورده که در آن عدم حضور انسان، از تجربهای پرده برمیدارد که رابطههای انسانی سست و تغییرپذیرند و در فراق انسان، نمایش حسرت مروری بر زندگی از دست رفته است.