الموضوع (عدد المقال) |
---|
روانشناسی 27 |
علوم تربیتی 9 |
مدیریت 2 |
میان رشته ای 2 |
علوم اجتماعی 1 |
لغة (عدد المقال) |
---|
Persian 41 |
التصنيف (عدد المقال) |
---|
العلمية - البحثية 26 |
-
11.
مؤلف : رشیدی، اسماعیل ؛ شهرآرای، مهر ناز ؛
مجلة:نوآوری های مدیریت آموزشی»تابستان 1387 - شماره 11 (18 صفحة - من 83 إلی 100 )
الکلمات المفتاحية:هدف اساسی این تحقیق بررسی رابطه بین خلاقیت ١و منبع کنترل ٢ می باشدبدین منظور ٣٧٥ نفراز دانش آموزان سال اول دبیرستان شهر اراک به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدندکه ١٩٤ نفر آنها پسرو ١٨١ نفر آنها دختر بودند و میانگین سنی گروه نمونه ١٥ سال بود. خلاقیت آزمودنی ها با استفاده از آزمون خلاقیت غیرکلامی تورنس ٣(بخش دایره ها١٩٧٤) و منبع کنترل آنها با استفاده از آزمون منبع کنترل یا مسند مهارگذاری راتر٤(١٩٩٦) ارزیابی شد. داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار آماری SPSSاز طریق محاسبه ضریب همبستگی پیرسون وآزمون t برای دوگروه مستقلمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .نتایج نشان دهنده این بودکه بین خلاقیت و منبع کنترل درونی رابطه همبستگی مثبت وجود داردبین میانگین نمرات کلی خلاقیت آزمودنی های پسر و دختر تفاوت معناداری وجود نداردآزمودنی های پسر در ابعاد سیالی و انعطاف پذیری خلاقیت وآزمودنی های دختر در بعد بسط خلاقیت برتری دارند وتفاوت معناداری بین میانگین نمرات دانش آموزان دختر و پسر در آزمون منبع کنترل راتر وجود ندارد. خلاقیت و منبع کنترلخلاقیتمنبع کنترلبـادخترنمرهآزمونمنبع کنترل درونیمنبـع کنترل
-
12.
مؤلف : شهرآرای، مهر ناز ؛
مجلة:پژوهش های مشاوره»بهار 1387 - شماره 25 التصنيف العلمية - البحثية (Ministry of Science/ISC (22 صفحة - من 97 إلی 118 )
الکلمات المفتاحية:هویتجهانی شدنفرهنگ جهانیروانشناسی بومیروانشناسی بافت نگر
-
13.
مؤلف : پاییزی، مریم ؛ شهرآرای، مهر ناز ؛ فرزاد، ولی الله ؛ صفایی، پریوش ؛
مجلة:مطالعات روان شناختی»زمستان 1386، دوره سوم - شماره 13 التصنيف العلمية - البحثية (Ministry of Science/ISC (20 صفحة - من 25 إلی 44 )
الکلمات المفتاحية:پیشرفت تحصیلیآموزش ابراز وجودشادکامیدانشآموزعلوم تجربیدختردانشآموزانابراز وجودآزمون
-
14.
مؤلف : کاوسیان، جواد ؛ فراهانی، محمد نقی ؛ کدیور، پروین ؛ هومن، عباس ؛ شهرآرای، مهر ناز ؛ فرزاد، ولی اله ؛
مجلة:پژوهش های نوین روانشناختی»زمستان 1386- شماره 8 التصنيف العلمية - البحثية (Ministry of Science/ISC (24 صفحة - من 81 إلی 104 )
الکلمات المفتاحية:اختلافات والدینانگیزش تحصیلیجو کلاس درسخودپنداره تحصیلیخود پنداره خانوادگینگرش دانشآموز به مدرسهنگرش دانشآموز به ادامه تحصیلتعامل با همسالاندانشآموزانانگیـزشانگیزش تحصیلی بیرونی
-
15.
مؤلف : دانشور پور، زهره ؛ تاجیک اسمعیلی، عزیز الله ؛ شهرآرای، مهر ناز ؛ فرزاد، ولی الله ؛
مجلة:روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران»زمستان 1386 - شماره 51 التصنيف العلمية - البحثية (Ministry of Health/ISC (12 صفحة - من 393 إلی 404 )
الکلمات المفتاحية:تهرانسبک های هویتدانش آموزانتفاوت های جنسیصمیمیت اجتماعیهویتسبکجنسدخترپژوهش
-
16.
مؤلف : هاشمی، سهیلا ؛ شهرآرای، مهر ناز ؛
مجلة:مطالعات روان شناختی»پاییز 1386، دوره سوم - شماره 12 التصنيف العلمية - البحثية (Ministry of Science/ISC (30 صفحة - من 49 إلی 78 )
الکلمات المفتاحية:حل مسئلهء علوم اجتماعیدانش حیطهء خاصدانش ساختاریدانش فراشناختیمهارتهای استدلالیفرایند حل مسئلهحل مسئلهدانشدانشآموزانعلوم اجتماعیعملکرد
-
17.
كاتب مسؤول : قاسم زاده، لیلی ؛ مؤلف : شهرآرای، مهرناز ؛ مرادی، علیرضا ؛
مجلة:روانشناسی معاصر»بهارو تابستان 1386 - شماره 3 التصنيف العلمية - البحثية (Ministry of Science/ISC (9 صفحة - من 32 إلی 40 )
الکلمات المفتاحية:تنهاییاعتیاد به اینترنتعزت نفسمهارت اجتماعی
-
18.
مؤلف : فراهانی، محمد نقی ؛ شهرآرای، مهر ناز ؛ علیزاده، توران ؛
مجلة:روانشناسی و اطلاع رسانی»تابستان 1386 - شماره 2 (5 صفحة - من 9 إلی 13 )
-
19.
مؤلف : فیض آبادی، زهرا ؛ فرزاد، ولی الله ؛ شهرآرای، مهر ناز ؛
مجلة:مطالعات روان شناختی»تابستان 1386، دوره سوم - شماره 11 التصنيف العلمية - البحثية (Ministry of Science/ISC (26 صفحة - من 65 إلی 90 )
الکلمات المفتاحية:تعهدهمدلیسبکهای هویتسبکدانشجویانهمدلیدانشجویان رشتههای فنیسبک هویت اطلاعاتیسبک اطلاعاتی
-
20.
مؤلف : قاسم زاده، لیلی ؛ شهرآرای، مهر ناز ؛ مرادی، علی رضا ؛
مجلة:فرهنگی تربیتی زنان و خانواده»تابستان 1386 - شماره 9 ISC (22 صفحة - من 7 إلی 28 )