چکیده:
کسب درآمد برای شهرداریها از طریق بهرهبرداری از پردیسهای سینمایی، از موضوعاتی است که به آن کمتر توجه شده و تحقیقات زیادی
در مورد آن صورت نگرفته است. بررسی این موضوع از آن رو اهمیت دارد که میتواند درآمدزایی شهرداری را وارد مرحله جدیدی از
خط مشیها و راهکارهای عملی کند. این پژوهش تلاش دارد تا به استنتاجی درست از تآثیر ساخت پردیس سینمایی بر افزایش درآمدهای
شهرداری، دست یاید.
به همین منظور در این پژوهش, به مباحثی چون قرار دادن سالنهای نمایش فیلم در دل پردیس سینمایی, نقش این شیوه از سالنداری در
ارتقای صتعت سینما در ایران, افزایش درآمدهای شهرداری از طریق ساخت پردیس سیتمایی و نیز دستاوردهای اقتصادی شهرداری در بصث
در مقاله حاضر با رویکردی تحلیلی, شیوههای جدید حصول درآمد برای شهرداری تهران با توجه به فعالیتهای چند سال گذشته این نهاد
در عرصههای فرهنگی و هنری, بررسی شده است. این فعالیتها در دو حوزه ساخت پردیسهای سینمایی برای ایجاد فضایی بهتر فراروی نمایش
این شیوه جدید از عملکرد شهرداری البته در وجه ظاهری, هزینهساز به نظر میآید و شاید توجیه اجرایی به لحاظ اقتصادی نداشته باشد اما
یافتههای پژوهشی این مقاله نشان میدهد که شهرداری از هر دو حوزه ساخت پردیس سینمایی و تولید فیلم سینمایی توانسته است به درآمدهای
قابل قبولی دست یابد. البته تبلیغات محیطی فیلمهای سینمایی در شهر نیز از شیوههای دیگری است که درآمدزایی حوزه سینما برای شهرداری را عیان میکند.