خلاصه ماشینی:
"این پژوهش به منظور بررسی نگرش دانشجویان رشتهی علوم تربیتی نسبت به نقش سازمان دانشگاه در آشنایی آنان با تعالیم و آموزههای تربیتی پیامبر اعظم(ص)انجام شده است.
از یافتههای دیگر این پژوهش آن بود که بین نگرش دانشجویان سالهای اول،دوم،سوم و چهارم نسبت به نقش دانشگاه در آشنایی آنان با آموزههای تربیتی پیامبر اعظم(ص) تفاوت معناداری وجود دارد.
جدول(2):ملاکی برای تفسیر دادههای پژوهش در قالب طیف لیکرت (به تصویر صفحه مراجعه شود) با مقایسه میانگینهای به دست آمده برای مولفههای دانشگاه(جدول 1)با جدول شماره(2)میتوان دریافت که از نظر دانشجویان،دانشگاه(شامل:کتابهای درسی، منابع کتابخانه،نهادهای مذهبی،استادان،فعالیتهای فوق برنامه،انجمنهای علمی، دوستان دانشگاهی،و واحدهای درسی)تا حدودی در آشنا ساختن آنان با آموزههای تربیتی پیامبر اعظم(ص)نقش داشته است.
جدول(4):رابطهی بین متغیرهای موفقیت تحصیلی و نگرش دانشجویان نسبت به نقش دانشگاه در آشنایی آنان با آموزههای تربیتی پیامبر اعظم(ص) (به تصویر صفحه مراجعه شود) همانگونه که در جدول(4)مشاهده میشود،ضریب همبستگی بین دو متغیر برابر با 0/123 است که ضریب قابل توجهی نیست.
همچنین مقدار معناداری(0/087)از مقدار خطا بیشتر است در نتیجه با اطمینان 95 درصد میتوان گفت:بین موفقیت تحصیلی و نگرش دانشجویان نسبت به نقش دانشگاه در آشنایی آنان با آموزههای تربیتی پیامبر اعظم (ص)همبستگی وجود ندارد.
جدول(6):مقایسهی دانشجویان سالهای اول تا چهارم در نگرش آنان نسبت به نقش دانشگاه در آشنایی آنان با آموزههای تربیتی پیامبر اعظم(ص) (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتیجهگیری و بحث در این قسمت با عنایت به مسألۀ تحقیق تلاش کردهایم تا نتایج به دست آمده را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تبیین یافتههای پژوهش بپردازیم."