چکیده:
کارکنان عامل اصلی توسعه و تغییر در سازمانند، اما سکوت آنها، صدای خاموش شکست سازمان است. اطلاعات، دانش، ایده ها و نظرات کارکنان در سازمان ها، عامل حیاتی است؛ اما اگر کارکنان تسهیم اطلاعات نکنند، وجود دانش و ایده های خلاقانه ارزشی ندارد. این پژوهش در راستای شناسایی عوامل موثر بر سکوت سازمانی است. به منظور دستیابی به هدف پژوهش، در فاز نخست، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مولفه های سکوت سازمانی، شامل فرصت های ارتباطی، سکوت کارمند و رفتار سکوت آمیز مدیر، میزان سکوت بررسی شد. طبق نتایج فاز اول پژوهش، فرصت های ارتباطی بسیار مناسب، اما سکوت کارمند و رفتار سکوت آمیز مدیر، زیاد ارزیابی شد. در فاز دوم پژوهش، مشارکت کنندگانی که از نظر پاسخ دهی به سوالات بیشترین میزان سکوت را درک کرده بودند، برای مصاحبه های فردی عمیق انتخاب شدند. برای تحلیل مصاحبه ها از روش تحلیل تماتیک استفاده شد و عواملی شامل ویژگی های دموگرافیک، ویژگی های رفتاری مدیر و کارمندان به عنوان عوامل فردی، سیستم ارزیابی، امنیت پایین شغلی، عدم چابکی داخلی به عنوان عوامل سازمانی و برچسب خوردن، ارزشمند نبودن بیان ایده ها، عدم وجود فرهنگ کار تیمی، به عنوان عوامل فرهنگی دسته بندی شدند. پیشنهادهایی نیز برای حل مشکل ارائه شد.
Employees are the principal agent of development and change in organizations, but employees silence is the sound of organization fail. Information, knowledge, ideas and opinions of employees is a critical factor but if staff remain silence these are not valuable. This research wants to identify the factors affecting organizational silence. Though, in first phase, researcher-made Organizational silence questionnaire distributed that includes component such communication opportunities, employee silence, manager behavior make silence. The result shows high level of organizational silence although good communication opportunity.
In second phase, the participants with the highest questionnaire mark were chosen for in-depth interviews. The employees Interview analyzed by thematic method. Factors that affect organization silence distinguished and classified in three groups. Demographic factors, employee and manager behaviour as personal factors, Evaluation system, low job security, lack of internal agility as organization factors and Labeling, Not worthwhile express ideas, The absence of a culture of teamwork as culture factors. Some points suggested for solving the problem.
خلاصه ماشینی:
"برای تحلیل مصاحبهها از روش تحلیل تماتیک استفاده شد و عواملی شامل ویژگیهای جمعیت شناختی، ویژگیهای رفتاری مدیر و کارمندان به عنوان عوامل فردی، سیستم ارزیابی، امنیت پایین شغلی، عدم چابکی داخلی به عنوان عوامل سازمانی و برچسب خوردن، ارزشمند نبودن بیان ایدهها، عدم وجود فرهنگ کار تیمی، به عنوان عوامل فرهنگی دستهبندی شدند.
در این مقاله سعی بر آن است که با روش تشریحی انتخاب مشارکتکننده، کسانی که بیشترین میزان سکوت را در سازمان درک کردهاند، مورد مصاحبه قرار گیرند، تا بدین ترتیب در شناخت عوامل مؤثر بر سکوت، تجربههای خود را در اختیار محققان قرار دهند.
پیندر و هارلوس (2001) مفهوم سکوت کارکنان را خودداری از بیان واقعیات در مورد مشکلات سازمان با فردی که دقیقا در Yildiz Brinsfield Pinder and Harlos Zehir&Erdogan Morrison &Milliken موقعیت تغییر آن مشکلات است، میدانند.
همچنین میزان رفتار سکوتآمیز مدیران بسیار زیاد و با نمرۀ 46/4 ارزیابی شده که به معنی وجود سکوت سازمانی در واحدهای مذکور است و این مسئله، با مشاهدات پژوهشگران تطابق دارد.
" عوامل فرهنگی برچسب خوردن: اغلب کارمندان، فردی که نظر یا ایدهای مخالف رویههای فعلی دارد را دارای وجه بد نزد مدیران میدانند یا اگر به دنبال تقویت وضعیت فعلی باشد، نزد همکاران همرده وجه بدی دارد: کد(7): "برای انجام کارهای مثبت هم سکوت میکنیم؛ چون گاهی انگ خودشیرینی به افراد زده میشه.
,&NikAeen,M,(2012),"Organizational Silence (Basic Concepts and Its Development Factors)", Ideal Type of Management, Vol. 1, No. 1, PP."