خلاصه ماشینی:
"کودکان با توجه به ویژگیهای فردی و استعدادهای ذهنی خود به بخشی از این توانایی دست مییابند؛ بنابراین، هر نوع آموزش به کودکان از الزام و اجبار بهدور است و دستیابی به حد خاصی از یادگیری مورد نظر نیست (مصوب شورای عالی آموزشوپرورش، ۷۷۰).
به بیان روشنتر در فرایند آموزش نمادها، عموم کودکان بهطور مستقیم یا غیرمستقیم ملزم به کسب توانایی خاصی در یادگیری میشوند که این الزام با رویکرد انس با قرآن کریم مغایرت دارد.
سخن آخر با توجه به درهم تنیدگی آموزشها در دورة پیشدبستان لازم است محتوای آموزش مانند: آموزهها، سورهها و عبارات قرآنی، همچنین داستانهای آن و سخنان معصومین(ع) دربارة قرآن برای ایجاد آشنایی و انس با قرآن بهگونهای باشد که عموم کودکان بتوانند در شرایطی مطلوب و بهدور از الزام و اجبارهای پنهان و آشکار با محتوای مورد نظر ارتباط مؤثر برقرار کنند تا زمینة انس ایشان با قرآن کریم فراهم شود."