چکیده:
هدف از پژوهش حاضر تبیین راه کارهای ترویج در بازاریابی ورزشی کمیته ملی المپیک بود. با توجه به هدف اصلی پژوهش، از روش پژوهش کیفی استفاده گردید. به این منظور، مصاحبه های کیفی با صاحب نظران و خبرگان آگاه از موضوع صورت پذیرفت. انجام مصاحبه ها و جمع آوری داده ها تا حد رسیدن به اشباع نظری پیش رفت. مطابق با مبانی پژوهش های کیفی، تحلیل یافته ها هم زمان با جمع آوری داده ها انجام گرفت. یافته-های پژوهش، اصلی ترین و عملی ترین راه کارهای ترویج در بازاریابی ورزشی کمیته ملی المپیک را نشان داد. مهم ترین این راه کارها عبارتند بودند از: صحه گذاری و تایید کالاها و خدمات کمیته ملی المپیک، حفاظت، حمایت و پشتیبانی از نام ها، نمادها و نشانه های المپیک، فراهم نمودن شرایط فروش اجناس مختلف با آرم کمیته ملی المپیک جهت ارتقای ارزش نشان کمیته، جذب حامیان مالی معتبر ملی و بین المللی، و...
The aim of this study was to explain promotion guidelines for sport marketing in National Olympic Committee. To achieve this aim، qualitative research method was used. Researchers qualitatively interviewed with sport experts and specialists. The researchers stopped collecting data when theoretical saturation occurred. According to qualitative research principles، data analysis was carried out simultaneously with data collection. Results demonstrated the most important promotion guidelines for sport marketing in National Olympic Committee that included endorsement of products and services of National Olympic Committee، protection and supporting names، symbols and emblems of the Olympics، providing opportunities to sell goods with NOC brand to promote brand equity of National Olympic Committee، to attract prestigious national and international financial sponsors، etc.