چکیده:
کتاب حاضر کاربست تفصیلی و خردشده رهیافت انسانگرایانه در روان شناسی است . مولفان ، که زوجی موفق و از صاحب نظران و مدرسان بنام مشاوره هستند، با نگرش انسانگرایانه و تاکید بر مسئولیت فردی ، در پی نشان دادن فرصت هایی هستند که در سراسر زندگی خود برای کمال و اعتلا در اختیار داریم . ایده مرکزی این کتاب آن است که هرچند گذشته را نمی توان تغییر داد، اما نگاه و تفسیر خود را در خصوص آن می توان دگرگون کرد. با این نگرش ، دیگر ما اسیر گذشته نیستیم ، بلکه از مصالح آن برای ساختن آینده ای مناسب خود بهره خواهیم گرفت . در فصول چهاردهگانه این کتاب ، جنبه های مختلف زندگی از رشد بیولوژیک تا عشق و معنویت و تربیت فرزندان به گونه ای نظام مند بحث شده است و خوانندگان به فراخور حال خویش می توانند از بحث های متنوع و روزآمد آن استفاده کنند. ویراست نهم این کتاب گویای استقبال خوانندگان از آن است . در این گزارش تمام نما کوشیده ام مباحث اصلی کتاب را بازگو کنم و پلی برای گذر از مانع زبانی بزنم تا بلندهمتی پیدا شود و این اثر را ترجمه کند. نویسندگانجرالد کوری ، استاد دانشگاه ، و همسرش خانم ماریان کوری ، مشاور، از متخصصان مشاوره و عضو انجمن های حرفه ای مختلف آمریکایی هستند. یکی از مواد درسی که جرالد برگزار میکند، اخلاق در مشاوره است . در کنار تدریس ، جرالد حدود ١٥ درس نامه نوشته ، که برخی از آن ها به زبان های مختلفی ترجمه شده است . در اوقات فراغت ، این دو به مسافرت ، پیاده روی ، و دوچرخه سواری در کوهستان روی میآورند و با خودرو فورد مدل ١٩٣١ خود، به این طرف و آن طرف می روند. ساختاراین کتاب آموزشی با رهیافت انسانگرایانه نوشته شده است و بر محور خودشکوفایی می چرخد. هدف این کتاب ، به نوشته نویسندگان ، آن است که به شما کمک کند
خلاصه ماشینی:
"هدف این کتاب ، به نوشته نویسندگان ، آن است که به شما کمک کند زندگی کامل و معناداری داشته باشید و با ترس های خود بجنگید نه آنکه بر اثر آن ها متوقف شوید.
انسانگرایانه بدین ترتیب ، این کتاب تقریبا همه عرصه های زندگی را پوشش می دهد نوشته شده است و بر محور و خودآموزی جدی و در عین حال حل المسائلی دقیق برای زندگی آگاهانه و خودشکوفایی گام برداشتن به سوی زندگانی خوب است .
آن را تجربه میکنند، فرانسوای اسیزی در دعاهای خود جوهر عشق را به نیکی بیان کرده است : عمخشتقلفتیعادریارف د در برابر عشق اصیل ، عشق بدلی وجود دارد و عاشق بدلی و نااصیل دارای این ویژگی ها است : تلاش برای تصمیم گیری به جای محبوب ؛ داشتن دیدگاه سخت و خشکی درباره شیوه رفتار محبوب ؛ دوست داشتن مشروط ؛ داشتن اعتماد اندک در عرصه عشق ؛ تغییر فردی را به مثابه تهدیدی برای ادامه روابط دیدن ؛ داشتن حس تملک ؛ وابستگی به دیگری برای پر کردن خلأهای زندگی خود؛ نداشتن تعهد در قبال محبوب ؛ نداشتن تمایل برای اشتراک اندیشه ها و عواطف خود نسبت به این عشق .
معنا، دین ، و معنویت فصل سیزدهم به معناوهدف زندگی می پردازدودر آن به بررسی دغدغه اساسی وپرسش های سه گانه ای که فراروی خود داریم روی میآورد: من کیستم ؟ به کجا می روم ؟ و چرا؟ پاسخ درست به این پرسش ها مستلزم داشتن فلسفه زندگی است و این امر نیز یک شبه حاصل نمی شود، بلکه نیازمند کار مستمر است ."