خلاصه ماشینی:
"مدیریت مالی در تعاونیهای مصرف از اهمیت بسیاری برخوردار است مدیریت مالی در بودجهبندی سرمایه و یا در تجزیه و تحلیل سرمایهگذاری و ارزش نمودن پول در تعاونیهای مصر و فراتر از آن ایجاد زمینههای رقابت برای شرکتهای تعاونی در مواجهه با بخشهای مختلف خصوصی و دولتی و سوددهی شرکت با توجه به امکانات و تجهیزات و...
از دستاوردهای مدیریت مالی است در اینجا نگاهی به بعضی از نسبتهای مهم در بخش مالی برای مدیران مالی در شرکتهای تعاونی و غیر تعاونی را میآوریم.
الف-نسبت ناخالص: این نسبت درصد سد ناخالص به فروش است که در کشورهای مختلف با توجه به بافت اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی و میزان مشارکت اعضا متفاوت است حتی طبق آمار و ارقام منتشره سازمان ملل در بخشهای کشاورزی، بیمه،ساختمانی،مصرف،تولید،خدمات و...
ب-نسبت سود خالص: این نسبت که از سود ناخالص کمتر است و معمولا شرکت های تعاونی مصرف از این معیار برای نمودارهای توسعه یافتگی شرکتهای تجاری استفاده مینماید."