خلاصه ماشینی:
"زمانی که به عنوان مدیر مدرسه مشغول به کار شدم،نحوهء تکلیف دادن به دانشآموزان را مورد بررسی قرار دادم و متوجه شدم که بسیاری از معلمان با همان دیدگاه سنتی تکلیف تعیین میکنند و با همان دیدگاه نیز به بررسی تکالیف میپردازند.
"2وقتی معلم به دانشآموز،به جای تکلیف شب چند صفحه رونویسی میدهد یا از او میخواهد با کمک والدین دیکته بنویسد، چگونه میتوان انتظار داشت که این دانشآموز خلاقانه عمل کند؟ تکلیف خانه به مثابهء رخداد آموزشی، جزء پایداری از اجزای آموزشی است.
معلمان باید به مدت زمانی که دانشآموزان صرف مطالعه و پاسخگویی به درسهای گوناگون میکنند،توجه داشته باشند تا تکلیف حالت ملالآور به خود نگیرد و اعتراض والدین را برنینگیزد.
والدین باید با نظارت بر فعالیتهای بسطی در خارج از محیط مدرسه و اجازه دادن به دانشآموزان برای حضور در اجتماع،در ساعات فراغت از مدرسه،به منظور انجام دادن این فعالیتها همکاری لازم را داشته باشند.
ارزشیابی از این نوع تکلیف نیز به نوبهء خود (به تصویر صفحه مراجعه شود) پیچیده و محتاج دقت نظر و وقت صرف کردن معلم است.
در داخل خانه کودک به خوردن،تماشای تلوزیون،نقاشی کردن، خواندن،بازی و انجام تکالیف میپردازد و باید برنامهریزی دقیقی توسط والدین برای کودک صورت گیرد و بر کارهای او نظارت داشته باشند.
در نتیجه،بچههای خانوادههای فقیر و پر جمعیت با پدر و مادرهای کمسواد و بیسواد مورد ظلم واقع میشوند،در(به تصویر صفحه مراجعه شود) حالی که خانوادهء دانشآموزان دورهء ابتدایی باید برای نگارش و انجام دادن تکلیف شب خلاقانه و نوآورانه به صورتی خلاق و نوآور به فرزندان خود کمک کنند."