چکیده:
ابتکارات پایدار باعث ایجاد تغییر در بازارها و کانال های توزیع می شوند. امروزه تضمین توسعه پایدار هر کشور منوط به حفظ و استفاده بهینه از منابع محدود و غیرقابل جایگزین در آن کشور است و در این راستا اقدامات گوناگونی توسط دولت ها صورت گرفته است. بنابراین سازمان ها برای حفظ و تقویت توان رقابتی خود به هماهنگی و تلفیق همه فعالیت های خود با موضوعات پایداری نیاز دارند. توجه به زنجیره تأمین پایدار گامی است به سمت توسعه پایدار، زیرا زنجیره تأمین محصول را از فرایندهای آغازی مواد خام تا تحویل به مشتری مورد توجه قرار می دهد. در این مطالعه به بررسی مطالعات انجام شده در زمینه تأثیر پایداری زنجیره تأمین پایدار بر رفار مصرف کننده پرداخته شد. بررسی تحقیقات نشان داد که زنجیره تأمین پایدار می تواند بر رضایت، وفاداری و تمایل به پرداخت مشتریان تأثیر داشته باشد.