چکیده:
سازمان مجازی سازمان فرامدرن و متحول است که ویژگی اصلی آن را نوآوری عنوان کردهاند.این سازمان را شبکهای موقتی از شرکتها میدانند که به سرعت برای بهرهبرداری از فرصتهای زودگذر گردهم میآیند.بحث سازمان مذکور چگونگی همکاری افراد با یکدیگر است. سازمان مجازی کاملا جدید است و شاخص دگرگونی آن را ناشی از اصل تغییر میدانند.گفته میشود که این سازمان در وضعیت واقعی سرمایهگذاری نمیکند.نقطه تمرکز سرمایهگذاری آن را هسته اصلی عنوان کردهاند. سازمان مجازی نتیجه جستوجوی شیوههای جدید رقابت است.فلسفه وجودی این سازمان را ایجاد یا تدارک منابع مولد عنوان کردهاند. در سازمان مجازی،سطوح مدیریت اندک بوده و کارگران از اختیار تصمیمگیری بسیار بالایی برخوردارند.در این سازمان مدیریت از طریق هدایت،هدفگذاری و جمعآوری اطلاعات بهطور الکترونیکی صورت خواهد گرفت.جایگاه افراد در سازمان مورد بحث بسیار متفاوت از سازمانهای امروزی است.پاسخ به سوالاتی نظیر سازمان من کجاست؟شغل من چیست؟رئیس من کیست؟و...تا حدودی مبهم خواهد بود. برخی بر این باورند که کالاها و خدمات سازمان مجازی به صورت آنی تولید خواهد شد. درحالیکه برخی از صاحبنظران به دارندگان 2Lمشاغل روابط عمومی در مورد وضعیت شغلیشان هشدار میدهند.برخی هم بر این باورند که کارشناسان روابط عمومی و متخصصان ارتباطات بازاریابی فرصتهای قابل ملاحظه و هیجانانگیزی خواهند یافت.
خلاصه ماشینی:
(به تصویر صفحه مراجعه شود) سازمان مجازی با تاکید بر وضعیت روابط عمومی حمید صفایی کارشناس ارشد مدیریت چکیده سازمان مجازی سازمان فرامدرن و متحول است که ویژگی اصلی آن را نوآوری عنوان کردهاند.
در ادبیات مورد بررسی توسط مولف نیز توجه زیادی به وضعیت روابط عمومی در این سازمان معطوف شده است.
اجزای سازمان مجازی از طریق کامپیوتر و شبکههای اطلاعرسانی برای انجام کارها باهم مرتبط میگردند (COLYE AND SCHNARR,1995,PP,41-42) بعضی بر این باورند که سازمان مجازی شیوههای کاملا جدیدی را برای افراد فراهم خواهد کرد تا در هر زمان و مکانی با یکدیگر کار کنند.
یعنی همان چیزهایی که به آنها جایگاه افراد در سازمان مجازی بسیار متفاوت از سازمانهای امروزی است.
اما موضوع مورد بحث به این مفهوم نیست که آینده برای دارندگان مشاغل روابط عمومی ناخوشایند است.
اما بهتر است بدانید محصولتان چرا و چگونه تولید شده؟چگونه توسط مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد؟چقدر ارزشمند است؟چه کسی آن را فروخته و چه کسی آن را میخرد؟به عنوان رابط اصلی سازمان باید در موقعیتی باشید که بفهمید چگونه دیگر واحدها و مشتریان را در نگهداری و انتشار اطلاعات توجیه کرده،آموزش داده و یاری رسانید؛ 7-به واحدهای جدیدی که موفقیت سازمان وابسته به آنهاست توجه بیشتری داشته و استراتژیهای جدیدی را برای برقراری ارتباط با آنها اتخاذ کنید.
28-31) اینکه چرا روابط عمومی در سازمان مجازی را بررسی کردیم به این خاطر است که چالشهای مربوط به ارتباطات در سازمان مجازی را میتوان نگرانکننده دانست.