خلاصه ماشینی:
"| رشد معلم | دورۀ ٣٥ | شمارۀ ٢ | آبان ١٣٩٥ اما این تنها یک روی سکه است و در کنار این فرصت تاریخی، مشکلاتی هم علم و آموزش علمی را تهدید میکند: ضعف اعتبار منابع اینترنتی: اطلاعات در اینترنت به شکل بینظم و بدون طبقهبندی و در انبوهی از صفحات وب ذخیره شدهاند.
برعکس، برای اکثریت مردم آنچه که ارائه میشود اطلاعات ارزان تولید شده، سبکمایه، با جاذبیت سطحی و انبوه است /کپی – پیست: مسئلة دیگری که امروزه بهخصوص در کشورمان با آن روبهرو هستیم کپیکاری و تقلب در انجام تحقیقات و پژوهشهاست.
هربرت شیلر معتقد است که «انقلاب اطلاعات» هم در نظامی طبقاتی متولد شده است و همانطور که در قدیم دسترسی به منابع ثروت و قدرت به طبقة اقتصادی- اجتماعی ارتباط داشت، امروزه هم آنچه که «شکاف طبقاتی» نامیده میشود به نفع آنهایی است که از نظر اقتصادی و آموزشی برترند و به منابع اطلاعاتی پیچیده مانند پایگاههای دادههای پیوسته و تجهیزات ارتباطات کامپیوتری پیشرفته دسترسی دارند.
برعکس، برای اکثریت مردم آنچه که ارائه میشود اطلاعات ارزان تولید شده، سبکمایه، با جاذبیت سطحی و انبوه است."