خلاصه ماشینی:
"در واقع میتوان گفت هر اقدامی که در این مرحله انجام شود بنیادی است و جنبة پیشگیری دارد، چرا که آموزش مهارتهای اساسی میتواند از بروز مشکلات تحصیلی و رفتاری در آینده پیشگیری کند.
معلم آگاه اگر با مشکلات خاص این دوران مثل اختلالهای یادگیری یا مشکلات عدم توجه و تمرکز، آشنا باشد و علائم آنها را بداند، میتواند به موقع کودک را به مشاور ارجاع دهد تا قبل از اینکه دانشآموز وارد مقاطع بالاتر شود و این مشکل پیچیدهتر شده و اثرات و عواقبش شدیدتر شود، به حل مسئله اقدام کنند.
اگر همه این موارد بررسی شود و در پرونده دانشآموز ثبت شود، در مقاطع بالاتر به میزان قابل توجهی از هدر رفت زمان و انرژی برای شناخت و کمک به دانشآموز جلوگیری خواهد شد و میتوان با جهتدهی مناسب هم میزان علاقة او را به تحصیل و مدرسه بیشتر کرد و هم به آیندهای که برای خودش و کشورش میسازد امیدوارتر بود."