چکیده:
مجلة رشد مدیریت مدرسه قصد دارد به موضوعات و مسائل مدیریت واحدهای آموزش استثنایی بپردازد.در اولین قدم تصمیم گرفتیم که با محمد استبرقی، مدیر مدرسة استثنایی شهدای ملارد٢ گفتوگویی انجام دهیم.آموزشوپرورش استثنایی تا پیش از سال ١٣٧١ برنامة منسجم نداشت اما بنا به نیاز، سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور در زیرمجموعة وزارت آموزشوپرورش راهاندازی شد تا مسائل این طیف بررسی شود.هدف اصلی در مدرسههای استثنایی، بهویژه دربارة کمتوانهای ذهنی، رساندن آنها به مهارتهای اجتماعی و خودیاری است.به مشروح این گفتوگو، نظرات استبرقی و ویژگیهای آموزشوپرورش استثنایی توجه فرمایید.
خلاصه ماشینی:
"ساختار آموزشی گروههای استثنایی شامل این موارد است: کمتوان ذهنی، آسیبدیدة شنوایی، آسیبدیدة بینایی، معلول جسمی- حرکتی، چند معلولیتی (بدون کمتوانی ذهنی، دارای کمتوانی ذهنی)، دانشآموزان با مشکلات ویژة یادگیری و دانشآموزان دارای اختلال رفتاری- هیجانی (رفتاری و هیجانی و طیف اوتیسم بدون کمتوانی ذهنی و طیف اوتیسم با کمتوانی ذهنی).
((رجوع شود به تصویر صفحه) جدول ۱: ساختار آموزشی گروههای مختلف استثنایی فریبا مؤیدنیا کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، شهرستان خوی مدیریت تعارض در سازمانها چکیده تعارض پدیدهای است که آثار مثبت و منفی بالقوه متعددی بر عملکرد افراد و سازمانها دارد، بهطوریکه کاربرد صحیح و مؤثر تعارض، عملکرد و سطح سلامتی سازمان را ارتقا میدهد و استفادة غیرمؤثر از آن موجب کاهش عملکرد و ایجاد کشمکش و تشنج در سازمان میشود."