خلاصه ماشینی:
ازجمله این مشکلات عبارتند از: @ کاهش ارتباطات غیررسمی روزانه و در نتیجه کاهش همکاریها و همیاوریهی ناشی از آن؛ @ فضای کاری فیزیکی نامناسب کار؛ @افزایش برخوردها در بین کارمندان اداره مرکزی با کارمندان مجازی(دور از سازمان).
به همین منظور یکی از بزرگترین دغدغههای یک مدیر باید این باشد که مطمئن شود کارمندانش زمان کافی برای استراحت و تفریح داشته باشند.
مدیران نیز باید این نکته را به آنها آموزش دهند که موارد فوق بخصوص استراحت و تفریح مناسب،همچنین مدیران باید گاهوبیگاه،از منازل آنها بازدید به عمل آورند تا ضمن ارتباطی حضوری با آنها دریابند که شرکت چه چیزهای دیگری را میتواند برای هرچه مفیدتر و بهرهورتر کردن این«اداره- منزلها» (HOME-OFFICE) مهیا سازد.
مدیران نیز باید در فهرست کاری خود وقت بیشتری را برای معاشرت و مصاحبت با کارمندان مجازی نسبت به کارمندان ادارههای مرکزی اختصاص دهند.
بنابراین،یکی از گامهای مهم در امر مجازی کردن فعالیتها، آموختن راههای ابراز مخالفت است؛ @ ایجاد یک میدان گفتگو در روی شبکه به طوری که کارمندان به راحتی بتوانند در اوقات تفریح و استراحت در آن به گفتگو بپردازند؛ @ درخواست از کارکنان برای اینکه صفحات وب شخصی را برای خود در شبکه اینترنت ایجاد کنند و در آن یک سری از علایق،عادات و ویژگیهای خویش را به نمایش گذاشته تا به راحتی در دسترس دیگران قرار بگیرند.
به عنوان مثال،یکی از کاربردهای این کار آن است که وقتی کارمندان در داخل شهر در حین گردش هستند،به راحتی میتوانند در صفحات اینترنتی به جستجو همکاران خود پرداخته و از آنان برای کارهایی نظیر قدم زدن و یا انجام بازیهای دلخواه،دعوت به عمل آورند.