خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) ویژگیهای رفتاری در ارتباطات کارکنان با ارباب رجوع حضرت علی(ع):مردم از اینکه به خاطر انجام کارها بر آنان منت گذاشته شود،بسیار آسیب میبینند *روابط عمومی و امور بینالملل وزارت تعاون،بهار 0831 الف:ویژگیهای ثبوتی *1-خدمت به مراجعان را نعمت تلقی کردن:در این جهت لازم به ذکر است که طرز تلقی کارکنان وزارتخانه از ارباب رجوع،تأثیر بهسزایی در نحوهء خدمترسانی به آنان دارد.
حضرت علی(ع)میفرماید:فان شکو ثقلا او علة او انقطاع شرب أو بالة اؤ احالة أرض اغتمرها غرق أو احجف بها عطش خفت عنهم بما ترجوان یصلح به امرهم (نهج البلاغه،فیض السلام،نامه 35،ص 3101)،«اگر خراجدهندگان از سنگینی خراج یا آفتی که به ایشان رسیده،یا از قطع شدن آب یا نیامدن باران یا تغییر زمینی که آب آن را فراگرفته،یا بیآبی،آن را تباه ساخته است،شکایت کنند،به اندازهای که امیدواری موجب اصلاح امر شود به ایشان تخفیف بده) بدینترتیب،اهمیت رفتار صحیح کارکنان با ارباب رجوع بیش از پیش در روایات و رفتار ائمه(ع)مشهود است."