چکیده:
تقاضا برای متخصصان حسابداری در شهرداری ها در نتیج هی افزایش تعداد نیروی کار مسن و دوره های
استخدام محتاطانه در حال افزایش است. چالشهایی که شهرداری ها در پر کردن این موقعیت ها مواجه می
شوند، با فرصت های رقابتی موجود برای فارغ التحصیلان حسابداری تشدید می شوند. در این مقاله، ما
درک دانشجویان دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در مورد مشاغل دولتی را بررسی میکنیم و
این که آیا این ادراک برای دانشجویانی که دورهی حسابداری غیرانتفاعی و دولتی انتخابی را گذرانده اند
تفاوت دارد یا خیر. دانشجویان، حسابداری دولتی را فرصت هایی پویا و خلاقانه میدانند. این افزایش نشان
میدهد که دانشجویانی که دورههای اختیاری را گذرانده اند، مشاغل دولتی را مشاغلی میدانند که
فرصتهای بهتری را نسبت به حسابداری عمومی یا شرکتی برای تعادل شغل و زندگی فراهم کرده و
امکان بالقوه برای منافع غیرپولی را دارند گرچه دانشجویان هنوز هم مشاغل دولتی را به صورت مشاغلی
میدانند که توان بالقوه کمتری برای منافع پولی دارند. این نتایج بر منافع دوره حسابداری غیرانتفاعی و
دولتی در برنامه های درسی حسابداری تمرکز دارد.
خلاصه ماشینی:
"این افزایش نشان میدهد که دانشجویانی که دوره های اختیاری را گذرانده اند، مشاغل دولتی را مشاغلی میدانند که فرصت های بهتری را نسبت به حسابداری عمومی یا شرکتی برای تعادل شغل و زندگی فراهم کرده و امکان بالقوه برای منافع غیرپولی را دارند گرچه دانشجویان هنوز هم مشاغل دولتی را به صورت مشاغلی میدانند که توان بالقوه کمتری برای منافع پولی دارند.
این افزایش نشان میدهد که دانشجویانی که دروس اختیاری دارند، مشاغل دولتی را به صورت فرصت بهتری برای تعادل زندگی خصوصی و شغلی نسبت به مشاغل حسابداری شرکتی یا عمومی می دانند که امکان استفاده از منافع غیرپولی را نیز دارند، گرچه این دانشجویان هنوز هم تمایل دارند تا مشاغل دولتی را به این صورت در نظر بگیرند که منافع پولی کمتری دارند.
ما هیچ پیش بینی درباره ی پس آزمون های بین دو گروه یعنی آنها که در دوره درسی دولتی و غیرانتفاعی ثبت نام کرده و نکرده بودند نداریم ، اما اثر مواجهه محض که در بالا بیان شد و ارتباط با برنامه درسی دولتی و غیرانتفاعی در رابطه با مزایای خاص مشاغل حسابداری دولتی میتواند معانی برای نتایج پس آزمون بین دو گروه داشته باشد.
جدول ١ نشان دهنده ی این است که دانشجویان بر اساس ویژگیهای جمعیت شناختی مشابهن ؛ بر اساس نتایج تحلیل نشده ، ما دریافتیم که هیچ تفاوت آماری بین ادراک دو گروه از مشاغل حسابداری دولتی در پاسخ های پیش آزمون وجود ندارد.
Journal of Public Budgeting, Accounting & Financial Management, 17(2), 202–222."