خلاصه ماشینی:
این که چرا پس از گذشت حدود چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی مدیران و برنامهسازان سیمای جمهوری اسلامی (که قرار بود دانشگاهی عمومی برای رشد و تربیت جامعه براساس موازین اسلامی و انقلاب باشد) به حدی از تهیدستی و استیصال رسیدهاند که برای جذب مخاطب دست به دامن یکی از شاهمهرههای فاسد سینمای قبل از انقلاب شدهاند، (آن هم چهرهای که پس از پیروزی انقلاب تا همین امروز نمایش تصویر او در سینما ممنوع بوده و نقشی کلیدی در ترویج فساد و فحشا در میان جوانان ایرانی در دهههای چهل و پنجاه شمسی برعهده داشته است) نکتهای است که درک آن میتواند راز شکستخوردگی و عدم موفقیت رسانه ملی در انتقال و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی را آشکار کند.
برای آزمون درستیِ این ادعا کافی است از مدیران ارشد رسانه ملی سوال شود که: کدام ارزش اسلامی و انقلابی توسط برنامههای صدا و سیما به نسلهای پس از انقلاب منتقل و نهادینه شده است؟ آیا دختران جامعه با مشاهده برنامههای سیما باحیاتر شده و حجابشان را بهتر پاس میدارند؟ آیا بهرهمندی از برنامههای صدا و سیما پایبندی مردم به ارزشهای انقلابی و اسلامی را افزایش داده است؟!
2. ادامه این وضعیت در رسانهای که قرار بود در خدمت ترویج ارزشها و هنجارهای اسلامی و انقلابی باشد سرانجامی جز تباهیِ فرهنگی و آلودگی نسلهای آینده نخواهد داشت و اگر بناست که صدا و سیما برای اسلام و انقلاب، پیرو و حامی تربیت کند انجام یک خانهتکانی اساسی در بافت مدیریتی سازمان الزامی و ضروری است سیاست تا دیانت محمدصالح اصلاحطلبی، دام و انسان *مطبوعات خبر دادهاند (دقیقاً روزنامه فرهیختگان مورخه 20/9/96) که شهردار تهران یک دامپزشک محترم را که مؤلف کتاب "انسان و حیوانات خانگی" هم هست به ریاست شبکه درمانگاههای تحت پوشش شهرداری تهران (در هر منطقه یک درمانگاه مجموعأ 22 درمانگاه) منصوب کرده است.