خلاصه ماشینی:
"کودکان کوچکتر که شیفتهء نگارههای عجیب و متنهای تغزلی شدهاند،آنچه را که روی خواهد داد،پیش بینی میکنند و کتابهای مورد علاقهء خود را به خاطر میسپرند و این دقیقا همان چیزی است که ما میخواهیم آنها انجام دهند.
-اگر داستانی باشند: آیا شخصیتهای کتاب خیالی(فانتزی،علمی تخیلی)،باورپذیر (داستانهای واقعی،داستانهای تاریخی)و یا کلیشهای(افسانهای)هستند؟ آیا داستان در جهان واقعی و در گذشته(داستانهای تاریخی)روی داده است یا در زمان حال(داستانهای واقعگرا)و یا در آینده(علمی-تخیلی)؟ آیا رویدادهای داستان میتوانند در دنیای واقعی رخ دهند(داستانهای واقعگرا و داستانهای تاریخی)؟ آیا رویدادهای داستان،در دنیایی خیالی اما باورپذیر اتفاق افتاده (فانتزی)است؟ آیا رویداد داستان میتوانند در زمان آینده روی دهند(علمی- تخیلی)؟ -اگر غیرداستانی باشند: آیا جزئیات آن مفهومی خاص را نشان میدهد(کتابهای مفهومی)؟ آیا واقعیتهایی را در مورد یک موضوع بیان میکند(کتاب اطلاعاتی)؟ آیا گزارشی واقعی دربارهء زندگی یک فرد است(زندگینامه،زندگینامهء خودنوشت)؟ آیا موضوع کتاب به زبان شعر بیان شده؟ برداشت و ترکیببندی،مالی بنگ،1991 فضاسازی (Setting) در کتابهای تصویری،زمان و مکان داستان،به عبارتی دیگر فضا سازی،بیشتر از راه تصویرها و نگارهها،به سادگی و به درستی نشان داده میشوند.
همچنین،باید در جستوجوی کتابهای غیرتخیلی مصوری باشیم که موضوعات جالب و قابل فهم برای مخاطبان خود داشته باشد،با جملهبندیهای گویا و تصویرهایی که اطلاعات شفاهی خواننده را افزایش دهد و درستی متن و تصویرهای آن توسط کارشناسان تأیید شده باشد.
تصویرهای این کتاب،همانند متن شعر، روی مشکلات و محدودیتهای ژرف احساسی نوجوانان متمرکز شده؛دو دیدگاه جوانانه که یکی با واژهها و دیگری اطراف تصویر بیان گردیده است و تجربههایی را به نمایش میگذارند که با هر دو روش به کار گرفته شده،غنی میشود."