چکیده:
هدف از مقاله حاضر آن است که با زیر ذرهبین قرار دادن اطلاعات مربوط به بیمه- گذاران بیمه عمر و پسانداز شرکت سهامی بیمه ایران طی سالهای 82-1375 ویژگیهای بیمهگذاران را تشخیص دهد و ضمن بررسی طرحهای مطرح موجود در دنیا و یا ارائه طرحهای جدید و متناسب با فرهنگ و سنت خودمان بتوان از مزایای بیبدیل و کمنظیر بیمههای عمر و پسانداز بهرهمند شد.
خلاصه ماشینی:
"فراوانی بیمهنامههای صادره براساس سال صدور بیمهنامه (به تصویر صفحه مراجعه شود) بررسی نحوه توزیع بیمهگذاران و تحلیل بیمهنامهها در سالهای مذکور همانطور که از جدول 1 ملاحظه میشود تعداد بیمهگذاران از ابتدا تا سال 1380، به جز سال 1377 که به میزان اندکی دچار نزول شده،همواره رشد داشته است.
اطلاعات مربوط به فروش مستقیم و غیر مستقیم بیمهنامهها به همت نمایندگان (به تصویر صفحه مراجعه شود) بررسی تعداد بیمهنامههای به فروش رفته مستقیم و غیر مستقیم که به همت نمایندگان صورت گرفته است نشان میدهد که فقط 26614 بیمهنامه معادل 6 درصد مستقیما با مراجعه مستقیم بیمهگذاران به شعب فروش بیمهنامه در سراسر کشور مراجعه کردهاند و 443994 بیمهنامه معادل 94 درصد با واسط نمایندگان فروش به فروش رفتهاند که نشانهء بکر بودن جامعه و ناآگاهی مردم از مزایا و امکانات بیمه عمر است و نشان میدهد که تبلیغات هدفدار شرکت که با شناخت و درک فرهنگ جامعه صورت گرفته باشد انجام نگرفته است.
اطلاعات مربوط به توزیع سن بیمهگذار و مدت بیمهنامه (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول فوق بیانگر آن است که بیمهنامههای بلندمدتتر در حد قابل قبولی که بیشترین آن در مدت 15 سال متجلی شده است مشتری دارد و خریداران بیمهنامه را بیشتر افراد بین سنین سی تا چهل ساله تشکیل دادهاند.
3. با توجه به این که بیشتر بیمهگذاران را افراد 20 تا 40 ساله تشکیل میدهند و مسلم است که طرحهای موجود نواقصی دارند و جواب نیازهای بقیه سنین را نمیدهند لازم است که طرحها و ایدههای جدیدی ارائه شود تا پاسخگوی نیازهایشان هم باشد و بیمه عمر آنان را نیز تحت چتر حمایتی خود درآورد."