خلاصه ماشینی:
"ارزش گزارشگری در عصر اطلاعات گزارشهای سالانه،فراتر از آنکه گزارش مالی صرف باشند،فرصت ویژهای برای برقراری ارتباط فراهم میسازند نوشته: Stephani Clackworthy ترجمه:حجت اله صیدی از دیرباز،موضع شرکتها در مورد گزارشهای سالانه،انتشار اطلاعات در کمترین حد ممکن بوده است،تا از اعطای فرصت بهرهبرداری بیشتر به رقبا جلوگیری شود.
سر بریان جنکینز1 رئیس شرکت سهامی عام وولویچ2معتقد است:"بدون تردید در دوران جدید با چالشهایی روبرو خواهیم شد که یکی از آنها چگونگی برقراری تعادل بین"شفافیت گزارشهای مالی و"عدم ارائهی بیش از حد اطلاعاتی"است که برای رقبا از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردارند...
بارزترین دلیل این مخالفت بیاعتمادی به شرکتهای خصوصی،بهویژه بیاعتمادی محض به اطلاعاتی است که آنان منتشر میکنند،مارکگویدر3 مدیر ادارهی مرکزی شرکت تومارو میگوید:"اگر چه صحبتهای زیادی از جانب شرکتها در خصوص مسئولیت اجتماعی آنها در مقابل سهامداران و سایر گروههای ذی نفع به گوش میرسد،اما حتی اگر این سخنان کاملا هم صحت داشته باشند باز اعتماد عمومی-البته اگر وجود داشته باشد -به طور کامل جلب نمیشود.
از سوی دیگر،در گزارش تحقیق سال 7991 نیز نکات برجستهای وجود داشت که ذکر آن خالی از فایده به نظر نمیآید: *هیچکدام از موسسات پولی،اقدام به افشای اهداف مالی خود نکردهاند و تنها 41 درصد از شرکتها چنین کردند.
در خصوص تفکیک اطلاعات مربوط به عملکرد گذشته از جدول مربوط به پیشبینیها و مقایسهها،اندرووارویک تامپسون7که سرپرستی تیم خدمات مالی شرکت بیکن و وودرو8را به عهده داشت عقیده دارد که مشاورین حرفهای سرمایهگذاری،به نتایج حاصل از بررسی جزئیات مربوط به فرایند تصمیمات سرمایهگذاری مدیران و فلسفهی موجود در ورای آن،گروه و ساختار مدیریتی آن، چگونگی ایجاد سبد سرمایهگذاری و همچنین کنترل ریسک اعتماد و توجه میکنند."