چکیده:
امروزه تشدید رقابت در حوزههای تولیدی و خدماتی در سراسر دنیا نسبت به گذشته افزایشیافته و حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آنها مشکلتر شده است و تامین خواستههای آنها میتواند به افزایش وفاداری مشتری کمک کند. هدف از تحقیق حاضر، شناسایی رابطه بین تصویر شرکت بر ارزش مشتری، وفاداری مشتریان و اعتماد به کارکنان شعب بیمه آسیا در استان گیلان میباشد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف توصیفی کاربردی و ابزار اندازهگیری برای جمعآوری دادهها پرسشنامه استاندارد میباشد. برای کسب روایی ابزار آزمون، ازنظر خبرگان و پایایی آن از آزمون آلفاکرونباخ استفادهشده است. جامعه آماری پژوهش، بیمهگذاران شعب بیمه آسیا استان گیلان شهر رشت میباشد که تعداد 250 پرسشنامه میان بیمهگذاران پخش گردید که تعداد 224 پرسشنامه تکمیلشده جمعآوری شد. اطلاعات جمعآوریشده از طریق نرمافزارSpss و Amos مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفته است. نتایج بهدستآمده حاکی از آن است که تصویر شرکت بر سه متغیر ارزش مشتری، وفاداری مشتری و اعتماد به کارکنان تاثیر مثبت و معناداری دارد.
خلاصه ماشینی:
بررسی رابطه بین تصویر شرکت بر ارزش مشتری، وفاداری مشتریان و اعتماد به کارکنان شعب بیمه آسیا میلاد جلالی1 ، حسین طاهری2 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی_بیمه 2 مربی، عضو هئیت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین چکیده امروزه تشدید رقابت در حوزههای تولیدی و خدماتی در سراسر دنیا نسبت به گذشته افزایشیافته و حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آنها مشکلتر شده است و تأمین خواستههای آنها میتواند به افزایش وفاداری مشتری کمک کند.
هدف از تحقیق حاضر، شناسایی رابطه بین تصویر شرکت بر ارزش مشتری، وفاداری مشتریان و اعتماد به کارکنان شعب بیمه آسیا در استان گیلان میباشد.
نتایج بهدستآمده حاکی از آن است که تصویر شرکت بر سه متغیر ارزش مشتری، وفاداری مشتری و اعتماد به کارکنان تأثیر مثبت و معناداری دارد.
لذا این تحقیق به بررسی رابطه بین تصویر شرکت بر ارزش مشتری، وفاداری مشتریان و اعتماد به کارکنان شعب بیمه آسیا را در استان گیلان و همچنین عوامل مؤثر بر آن را شناسایی و روابط میان این عوامل موردبررسی قرار میدهد.
جامعه آماری تحقیق، کلیه مشتریان بیمه شعب بیمه آسیا در شهر رشت میباشد که رابطه بین تصویر شرکت بر ارزش مشتری، وفاداری مشتریان و اعتماد به کارکنان را بررسی میکند.
)شکل (2) مدل معادلات ساختاری متغیرهای تحقیق نتیجهگیری بررسی عوامل مؤثر بین تصویر شرکت بر ارزش مشتری، وفاداری مشتریان و اعتماد به کارکنان در این تحقیق هدف اصلی محسوب میشود.
نتایج فرضیه فوق همراستا با تحقیقات چن و مائو(2009)، صدقی و همکاران(1391)، حسینی و همکاران(1392) و اسماعیلپور و همکاران(1395) است در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ آزﻣﻮن ﻓﺮﺿﻴﻪ دوم میتوان بیان نمود که تصویر شرکت تأثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتری دارد.