چکیده:
یکی از نوآوریهایی که در اثر تحولات گستردة فناوری ارتباطات و اطلاعات رشد قابل توجهی را تجربه نموده است، بانکداری الکترونیک است. از این رو بانکها با حرکت به سوی بانکداری الکترونیک و عرضة خدمات مالی جدید، نقش قابل توجهی در افزایش حجم تجارت بهویژه تجارت الکترونیکی داشتهاند. بانکداری از طریق تلفن همراه یا همراه بانک نیز یکی از ابعاد بانکداری الکترونیکی است که مدت زمان اندکی است بانکهای کشور بهمنظور استفاده از سوی مشتریانشان، آن را تبلیغ مینمایند؛ اما نکتة مهم مرتبط با همراه بانک، پذیرش این فناوری و کنار گذاشتن رویههای سنتی از سوی کاربران است.بر این اساس هدف از انجام این تحقیق، شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر بهکارگیری فناوری همراه بانک از سوی مشتریان بانک پارسیان بوده است که بر اساس آن، شش فرضیه تدوین و مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون رگرسیون لجستیک نشان داد متغیرهای امنیت درک شده، لذت درک شده و کیفیت درک شده به ترتیب بیشترین تاثیر را بر پذیرش همراه بانک از سوی مشتریان این بانک داشته است و متغیرهای سهولت استفاده، منفعت و میزان اطلاعات در زمینه بانکداری الکترونیک، تاثیری بر پذیرش همراه بانک نداشته است.