چکیده:
در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺑﺮﮔﺰاری ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎهﻫﺎی ﺗﺠﺎرت ﺑﺮ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺗﺠﺎری در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﮐﺸﺎورزی و ﺻﻨﺎﯾﻊ واﺑﺴﺘﻪ ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، ﮐﻠﯿﻪ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﻣﺤﺼﻮﻻت ﮐﺸﺎورزی و ﺻﻨﺎﯾﻊ واﺑﺴﺘﻪ ﺷﻬﺮ ﺑﺎﺑﻞ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ در ﺳﺎل1395ﺗﻌﺪادﺷﺎن ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﺎ 150ﻧﻔﺮ ﺑﻮده اﺳﺖ. ﺑﺮای اﻧﺠﺎم اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ از اﻃﻼﻋﺎت ﺟﻤﻊآوری 108ﻧﻔﺮ ﺗﻮﺳﻂ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻬﺮه ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. رواﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ ﺣﺎﺻﻞ ﮔﺮدﯾﺪ و ﺑﺮای ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ازﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺿﺮﯾﺐ آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻪ ﻋﻤﻞ آﻣﺪ ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ آن ﺑﺮای ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ 0/80 ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪ. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ از آزﻣﻮن ﮐﻠﻤﻮﮔﺮاف- اﺳﻤﯿﺮﻧﻒ، آزﻣﻮن ﺗﯽ ﺗﮏﻧﻤﻮﻧﻪای اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ در ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎهﻫﺎی ﺗﺠﺎرت، اﻓﺰاﯾﺶ ﻓﺮوش ﺷﺮﮐﺖﮐﻨﻨﺪﮔﺎن را ﺑﺪﻧﺒﺎل داﺷﺘﻪ و ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﻧﻤﺎد و ﺷﻬﺮت ﺑﺮای ﻣﺤﺼﻮﻻت آﻧﺎن ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﯾﻦ ﺣﻀﻮر ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﯾﺶ اﻃﻼﻋﺎت ﺷﺮﮐﺖﮐﻨﻨﺪﮔﺎن در ﻣﻮرد رﻗﺒﺎ، ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن و ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺟﺪﯾﺪ ﺷﺪه اﺳﺖ، اﻣﺎ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﺗﺤﻘﯿﻖ اﯾﻦ ﻓﺮﺿﯿﻪ را ﮐﻪ ﺣﻀﻮر در ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه ﺑﻪ ﺟﺬب ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺟﺪﯾﺪ ﺑﺮای ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪی ﻣﻨﺠﺮ ﺷﺪه اﺳﺖ، ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺮار داد. ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﻠﯽ ﻣﯽﺗﻮان ﭼﻨﯿﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﮔﺰاری ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎهﻫﺎی ﺗﺠﺎرت ﺑﺮ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺗﺠﺎری در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﮐﺸﺎورزی و ﺻﻨﺎﯾﻊ واﺑﺴﺘﻪ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﻮده اﺳﺖ.
خلاصه ماشینی:
جدول شماره ٢:جدول آزمون فرضيه اصلي با استفاده از آزمون تي تک نمونه اي (به تصویر صفحه مراجعه شود) ميانگين رتبه پاسخ هاي ارائه شده توسط نمونه اماري در مورد تاثير برگزاري نمايشگاه هاي تجارت بر افزايش موفقيت تجاري در صنايع کشاورزي و صنايع وابسته براساس طيف ليکرت ٤.
جدول شماره ٣ : جدول آزمون فرضيه فرعي اول با استفاده از آزمون تي تک نمونه اي (به تصویر صفحه مراجعه شود) ميانگين رتبه پاسخ هاي ارائه شده توسط نمونه آماري در مورد تاثير برگزاري نمايشگاه هاي تجارت بر افزايش برند محصول در صنايع کشاورزي و صنايع وابسته بر اساس طيف ليکرت ٤.
١٩) بيشتر از حد متوسط (٣) ميباشد ميتوان استدلال نمود که برگزاري نمايشگاه هاي تجارت بر افزايش اطلاعات موجود در مورد محصول موجود در صنايع کشاورزي و صنايع وابسته موثر است و همينطور با توجه به اين که سطح معناداري آزمون کمتر از ٥صدم (٠.
جدول شماره ٥ :جدول آزمون فرضيه فرعي سوم با استفاده از آزمون تي تک نمونه اي (به تصویر صفحه مراجعه شود) ميانگين رتبه پاسخ هاي ارائه شده توسط نمونه آماري در مورد تاثير برگزاري نمايشگاه هاي تجارت بر افزايش جذب مشتريان در مورد محصول موجود در صنايع کشاورزي و صنايع وابسته بر اساس طيف ليکرت ٤.
١٤) بيشتر از حد متوسط (٣) ميباشد ميتوان استدلال نمود که برگزاري نمايشگاه هاي تجارت بر افزايش جذب مشتريان در مورد محصول موجود در صنايع کشاورزي و صنايع وابسته موثر است و همينطور با توجه به اين که سطح معناداري آزمون کمتر از ٥صدم (٠.